اختلاف بر سر نظام پارلمانی، عامل بزرگترین تنش میان جنبش تغییر و حزب دمکرات کردستان بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مسئول روابط دیپلماتیک جنبش تغییر در اقلیم کردستان و نامزد این جنبش در انتخابات پارلمانی عراق با اشاره به برنامه های سیاسی جریان متبوعش گفت: ما همواره با نظام سیاسی حاکم مبارزه و برای برقراری نظام پارلمانی تلاش کرده ایم و بزرگترین تنش میان ما و حزب دمکرات که منجر به تعطیلی پارلمان شد، نزاع بر سر سیستم سیاسی و پارلمانی بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه کردی آوینه، "هوشیار عمر" در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات جنبش تغییر برای اقلیم کردستان و عراق و برنامه های اتی آن در این زمینه گفت: ما به طور مداوم با نظام سیاسی حاکم مبارزه کرده ایم و هدف ما حاکم کردن سیستم پارلمانی بوده است. بزرگترین تنش میان ما و حزب دمکرات که منجر به تعطیلی پارلمان اقلیم کردستان و آبروریزی بسیار بزرگی برای عوامل آن در سطح بین الملل شد بر سر نظام سیاسی بود.

هوشیار عمر افزود: ما در دولت کنونی در کابینه حضور یافته ایم به این دلیل است که رئیس اقلیم از طریق پارلمان انتخاب شده است. البته ما هدفی فراتر از این داشته ایم و برای کاهش اختیارات آن، تلاش کرده ایم که عملا این موضوع تحقق یافته است. اما از نظر قانونی به 50 درصد خواسته هایمان دست یافته ایم.

کد خبر 17186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha