آغاز گشت زنی شبانه ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ برای تأمین امنیت فرودگاه اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک مقام نظامی عراقی اعلام کرد ارتش این کشور و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، گشت زنی های شبانه ای را در مناطق دارای خلأ امنیتی در نزدیکی اربیل با هدف تأمین امنیت فرودگاه بین المللی این شهر و جلوگیری از حمله مجدد به آن، آغاز کرده اند.

به‌ گزارش کردپرس، فرودگاه اربیل شامگاه شنبه به وسیله دو هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفت و مقامات اقلیم کردستان، اظهار داشتند نشانه هایی از دست داشتن برخی جریانات داخلی عراق در این حملات وجود دارد.

این حمله باعث آغاز مذاکرات نظامی بین اربیل و بغداد با هدف افزایش هماهنگی و جلوگیری از تکرار آن شد و به گفته یک مقام دیگر دولت عراق، مراکز نظامی مشترک تشکیل شده توسط ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ در مناطق محاذی استان اربیل، گشت زنی شبانه با هدف تأمین امنیت در این مناطق را آغاز کرده اند.

این مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود به العربی الجدید گفت: گشت زنی در روز نیز انجام خواهد شد. اما فعالیت آن در شب از طریق استقرار آن در چند محور مشخص با هدف نظارت، رصد و انجام عملیات در هنگام ضرورت افزایش خواهد یافت.

به گفته این مقام نظامی عراقی، استراتژی مذکور بر مبنای اطلاعات روزانه دریافتی انجام خواهد شد و به جلوگیری از حملات احتمالی کمک خواهد کرد.

کد خبر 17091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha