راه‌اندازی مرز سازان برای منطقه اورامانات توسعه آفرین خواهد بود

سرویس کرمانشاه _ سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار کردپرس با استقبال از به رسمیت شناخته شدن مرز سازان توسط دولت مرکزی عراق، گفت: راه‌اندازی مرز سازان تاثیر مستقیمی بر رونق اقتصادی اورامانات و به ویژه باینگان و جوانرود خواهد داشت و بی گمان برای منطقه توسعه آفرین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار کردپرس جلیل بالایی اظهار داشت: به محض ابلاغ مصوبه دولت عراق در مورد رسمی شدن مرز سازان توسط وزارت خارجه کشورمان، قاعدتا برگزاری نشست مشترک استانداران کرمانشاه و حلبچه با حضور فرمانداران پاوه و حلبچه برای پیگیری توافقاتی قبلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طرف عراقی قبلا موافقت کرده که پل ارتباطی بر روی رودخانه سیروان را ایجاد کند که انجام این تعهد کمک مهمی به راه اندازی این مرز می کند‌.

بالایی ادامه داد: خوشبختانه به تازگی احداث جاده لشکرگاه به مزران به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شده که کمک زیادی به توسعه گردشگری منطقه و همچنین ایجاد یک دسترسی مناسب برای استفاده مردم جوانرود از این مرز جدید می کند.

وی تاکید کرد: ایجاد مرز سازان یکی از مطالبات مهم این شهرستان و به ویژه مردم منطقه باینگان بوده است و بستری برای بهبود معیشت مرزنشینان خواهد بود.

سرپرست فرمانداری پاوه عنوان کرد: با توجه به رسمی بودن این مرز، امکان تردد مسافری از آن فراهم است.

کد خبر 16921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha