دلایل دست نیافتن اربیل و بغداد به توافق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد جماعت اسلامی کردستان از دلایل تأخیر اربیل و بغداد در زمینه دستیابی به توافق را بیان کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "عبدالله نوری" در این باره گفت: در نتیجه فشارهای فراکسیون های سیاسی به مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق، دولت مرکزی خواستار تحویل گرفتن کل نفت اقلیم کردستان و مدیریت پایانه های مرزی و همچنین بسته شدن مرزهای غیر رسمی شد.

نوری افزود: دولت اقلیم کردستان با هدف دستیابی به برخی امتیازات و تحویل ندادن کامل نفت و همچنین واگذاری نیمی از درآمد مرزها، در این زمینه تعلل می کند. زیرا واگذاری کلیه درآمدها باعث خواهد شد احزاب و خاندان های حاکم، درآمدهای روزانه ای را که میلیاردها دینار تخمین زده می شود از دست بدهند.

عضو ارشد جماعت اسلامی کردستان افزود: تاکنون، هیچ توافقی بین اربیل و بغداد به دست نیامده است و در سایه وجود چنین تعللی، موافقت با سهم اقلیم کردستان در زمینه بودجه سال 2021 دشوار به نظر می رسد.

یادآور می شود هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان از بیش از یک هفته پیش با هدف دستیابی به توافق با دولت مرکزی در زمینه سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق در بغداد به سر می برد.

کد خبر 1689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha