هیچ کس در داخل اقلیم کردستان به اندازه آمریکا و ائتلاف بین المللی دغدغه ادغام نیروهای پیشمرگ را ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد جنبش تغییر در اقلیم کردستان اعلام کرد هیچ کس در اقلیم کردستان به اندازه آمریکا و ائتلاف بین المللی برای ادغام نیروهای پیشمرگ اعمال فشار و اعلام دلسوزی نمی کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از زمن پرس، درباز محمد در این باره گفت: واقعیت آن است به نظر می رسد ما در زمینه ایجاد حاکمیت نظام مند و شهروند مدار، به اندازه لازم موفق نبوده ایم.

درباز محمد افزود: دلیل این امر آن است که ما به آنگونه که باید در قدرت حضور نداشته ایم تا بتوانیم برنامه سیاسی جنبش تغییر را اجرا کنیم.

عضو ارشد جنبش تغییر خاطرنشان کرد: ما هم اکنون نیز می توانیم نماینده واقعی شهروندان باشیم. جنبش تغییر در گذشته نیز خیلی از مفاهیم روند سیاسی را دچار تغییر کرد و تغییرات زیادی را در زمینه آگاه سازی شهروندان ایجاد کرد.

درباز محمد تأکید کرد: جنبش تغییر بر ایجاد این تغییرات و دیدگاهها درباره ایجاد حاکمیت نهادگرا تأکید دارد و بر این باور است که تنها راه حل برای مشکلات اقلیم کردستان، نظام مند کردن آن است و ما به این موضوع اعتقاد داریم و این دیدگاه به عنوان راه حل موضوع مذکور،توسط جنبش تغییر و مرحوم نوشیروان مصطفی رهبر فقید جنبش مطرح شد.

عضو ارشد جنبش تغییر درباره نظام مند کردن حاکمیت در اقلیم کردستان گفت: ما در 12 سال گذشته به طور مداوم اعلام کرده ایم که نیروهای پیشمرگ باید متحد شوند و اقلیم کردستان باید یک نیروی پیشمرگ یکپارچه داشته باشد. چگونه ممکن است در یک کشور دو نیروی نظامی وجود داشته باشد. متأسفانه آن اندازه که آمریکا و ائتلاف علیه داعش برای متحد شدن نیروهای پیشمرگ اعمال فشار می کنند در داخل کشور چنین نگرانی و دلسوزی ای وجود ندارد.

کد خبر 16814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha