فؤاد حسین: از مسیر صحیح برای تعامل با تجاوز ترکیه به خاک عراق استفاده می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد دولت مرکزی به صورت واکنشی با دخالت های ترکیه در اقلیم کردستان و سایر مناطق عراق تعامل نخواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، فؤاد حسین در سخنرانی در آکادمی علوم دیپلماتیک اتریش درباره کنفرانس اخیر بغداد به تاریخچه روابط تاریخی عراق با کشورهای همسایه از جمله ایران و ترکیه و دخالت ترکیه در امور عراق به بهانه مقابله با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) پرداخت و گفت: تعامل دولت عراق با این مسائل طریق سیاست "مسیر صحیح" و بهره گیری از مذاکرات برای حل مشکلات بوده است نه عکس العمل واکنشی.

وزیر امور خارجه عراق افزود: دلیل این امر آن است که پس از آنکه در طی سالهای گذشته عراق دچار سیر عقب گرد گسترده شده بغداد همواره برای تحقق امنیت، ثبات و صلح در داخل و خارج تلاش می کند و در پی آن است تا کشور را از میدانی برای نزاع و جدال به عرصه ای برای گفتگوی سازنده تبدیل کند. به همین دلیل، مشارکت کنندگان در نشست بغداد، بر حمایت از بغداد در همه زمینه ها از جمله برگزاری سالم انتخابات با حضور همه گروهها و اطیاف جامعه عراق و تحت نظارت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب تأکید داشتند.

کد خبر 16418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha