آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سرکنسول ایران در اربیل از آمادگی کشورش برای مشارکت در بازسازی تأسیسات زیربنایی شهر موصل در شمال عراق خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، "نصر الله رشنودی" سرکنسول ایران در اربیل در یک نشست خبری با "نجم الجبوری" استاندار نینوا در موصل گفت: موصل به دلیل تروریسم، دچار ویرانی گسترده ای شده است و با وجود تلاش مقامات محلی، حجم ویرانی ها بسیار بیشتر از توانایی آنهاست. به همین دلیل ایران برای ارائه خدمات به ویژه در زمینه بازسازی شهر آمادگی دارد و از تجربیات و امکانات گسترده ای در این زمینه برخوردار است.

رشنودی افزود: امیدواریم بتوانیم در زمینه های همکاری در زمینه های علمی و اقتصادی و فرهنگی با استان نینوا همکاری کنیم. همچنین برای برپایی نمایشگاه شرکت های ایرانی در زمینه عمران و ساخت و ساز در شهر موصل تلاش خواهیم کرد.

نجم الجبوری نیز در این نشست خبری گفت: ما به طور جدی برای بازسازی موصل تلاش می کنیم. اما امکانات مادی امکان چنین چیزی را فراهم نمی کند و ما براساس امکانات موجود، در این زمینه اقدام می کنیم.

الجبوری همچنین افزود: استانداری نینوا برای همکاری با هر طرفی که درصدد تسریع آبادانی و از بین بردن آثار جنگ از موصل باشد آماده است.

یادآور می شود تشکیلات تروریستی داعش در تابستان 2014 استان نینوا و شهر موصل مرکز این استان را به اشغال خود درآورد. اما نیروهای عراقی در سال 2017 توانستند این شهر را پس از 10 ماه نبرد دشوار بازپس بگیرند که این امر باعث ویرانی بخش گسترده ای از این شهر شده است.

هنوز آثار خرابی های ناشی از جنگ در این شهر برجای مانده است و امکانات دولت عراق برای بازسازی این شهر محدود است.

کد خبر 16394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha