قباد طالبانی: با پرداخت حقوق  غیرقانونی مبارزه کرده و مشکلات مردم سایر استان های عراق را درک می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان با اشاره به قطع حقوق کارمندان غیر شاغل که بیش از یک حقوق دریافت می کرده اند از آمادگی اقلیم کردستان برای ارائه تجربیاتش در زمینه اصلاحات به دولت مرکزی خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، قباد طالبانی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: در اقلیم کردستان، کارمندان غیر واقعی وجود داشتند و ما با ایجاد سیستم الکترونیک با این موضوع مقابله کردیم و به مکان هایی که بودجه هدر رفته ناشی از این موضوع به آن واریز می شود دست یافتیم و افرادی را کشف کردیم که بیش از دو یا سه حقوق دریافت می کردند که کشف این تخلفات در آینده، به نفع ماست.

طالبانی افزود: ما آماده ایم این تجربه را در اختیار دولت مرکزی قرار بدهیم. همچنین اصلاحاتی در دولت مرکزی انجام شده است که ما در اقلیم کردستان می توانیم از آن استفاده کنیم.

وی افزود: ما در اقلیم کردستان خواستار برقراری عدالت هستیم. ما آلام مردم ناصریه، بصره و سایر مناطق عراق را درک می کنیم و اقلیم کردستان، عامل رنج های مردم این مناطق نیست. برای نمونه در فاصله سال های 2014 و 2018 بودجه اقلیم کردستان به طور کامل قطع شد. ما می پرسیم که بودجه قطع شده از اقلیم کردستان در این چهار سال به کجا رفته است؟

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان تأکید کرد: از اینکه در اقلیم کردستان عمران و آبادانی باشد و سایر استان های عراق از آن محروم باشند خوشحال نخواهیم بود.

قباد طالبانی همچنین گفت: ما بودجه شهروندان اقلیم کردستان را دریافت نکرده ایم. باید از طریق ناظران این موضوع و روش های تعامل دولت مرکزی و پرداخت مطالبات پیشین، پیگیری شود.

عضو ارشد اتحادیه میهنی افزود: شاید با توجه به وجود فعالیت عمرانی و توسعه در اقلیم کردستان، این منطقه توانسته است منابعش را به خوبی مدیریت کند. این عدالت و توازن باید به شکل عمومی منعکس شود. من بر این باورم که فشارهای سیاسی برای متوقف کردن توسعه اقلیم کردستان و فعال کردن آن در سایر مناطق وجود دارد. اما مشکلات موجود باید حل شود. قطعا در عراق مشکلات فراوانی وجود دارد و با توجه به اینکه ما بخشی از عراق هستیم این وضعیت و وجود مشکلات مذکور برای ما خوشایند نیست.

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان تصریح کرد: ما بخشی از عراق و یک بخش اصلی از وطن هستیم. خواستار شکوفایی کشور از زاخو تا بصره هستیم. می خواهیم عراق در سطح بین المللی نیز بدرخشد و من به عنوان شهروند عراق، نمی خواهم کشورم ضعیف باشد و ضعیف بودن عراق به نفع اقلیم کردستان نیست. بلکه باید اقتصاد و روابط بین المللی آن، قوی باشد.

قباد طالبانی گفت: سفر به بغداد از اولویت های ما بود. ما به بغداد آمدیم و اعلام کردیم که خواستار آغاز صفحه جدیدی هستیم و بر این باوریم که بغداد عمق استراتژیک ماست. ما برای حل مشکلاتمان به ترکیه، آمریکا یا سایر کشورها نرفتیم.

کد خبر 1621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha