گفت‌وگوی عبدالمهدی و فرستاده دولت آلمان درباره خروج نیروهای خارجی از عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر مستعفی عراق تصمیم اخیر مبنی بر خروج نیروهای خارجی از این کشور را با فرستاده دولت آلمان مورد بررسی قرار داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی عصر سه شنبه در شهر بغداد پذیرای فیلیپ اكرمن، فرستاده دولت فدرال آلمان و مدیر سیاسی وزارت امور خارجه این کشور بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، در دیدار عبدالمهدی و اکرمن در حضور اوله دیل، سفیر آلمان در بغداد، تحولات رویدادها در عراق و منطقه و راه های همکاری برای تحقق آرامش، کاهش تنش و دور ساختن خطر جنگ از منطقه و جهان و همچنین روابط میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

نخست وزیر مستعفی عراق و فرستاده دولت آلمان در دیدار خود همچنین در رابطه با چشم انداز بغداد برای ادامه همکاری با محیط عربی، منطقه ای و بین المللی خود در راستای حفاظت از امنیت و حاکمیت ملی، تصمیم اخیر عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از این کشور و تمایل آن برای ادامه همکاری علیه تروریسم، آموزش نظامی نیروهای خود و مبارزه با عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش نیز وتبادل نظر کردند.

کد خبر 161823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha