تاکید رئیس‌جمهوری عراق و سفیر ژاپن بر مخالفت با دخالت خارجی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق به سفر خود به اقلیم کردستان پایان داده و در بازگشت به پایتخت این کشور، سفیر ژاپن را به حضور پذیرفت.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برهم احمد صالح، رئیس جمهوری این کشور امروز (یک شنبه) در کاخ السلام شهر بغداد پذیرای ناوفومی هاشیموتو، سفیر ژاپن در عراق بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، رئیس جمهوری عراق و سفیر ژاپن در دیدار خود اهمیت روابط میان دو کشور و راه های ارتقای آن در زمینه های مختلف و همچنین استفاده بغداد از تجربیات توکیو در فرآیند بازسازی کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در دیدار صالح و هاشیموتو همچنین بر لزوم پشتیبانی از ثبات عراق، پشت سر گذاشتن چالش های کنونی با احترام به اراده و خواست مردم این کشور برای انجام اصلاحات و مخالفت با هر گونه دخالت خارجی در سیاسی خارجی آن تاکید شد.

در همین حال، بیانیه نهاد ریاست جمهوری عراق مبنی بر استقبال از سفیر ژاپن در کاخ السلام شهر بغداد، به معنی تایید گزارش های حاکی از بازگشت برهم صالح به این شهر پس از ترک آن به مقصد سلیمانیه در اقلیم کردستان در روز پنج شنبه هفته گذشته می باشد.

یادآور می شود که رئیس جمهوری عراق پنج شنبه گذشته در یک نامه رسمی به محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، ضمن تاکید بر این که اسعد العیدانی، استاندار کنونی بصره و نامزد هم پیمانی سازندگی برای تصدی منصب نخست وزیری را مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال نمی کند، اعلام کرد که آمادگی خود برای استعفا از منصب ریاست جمهوری را در اختیار اعضای مجلس قرار می دهد تا آنها با توجه به مسئولیت های خود به عنوان نمایندگان ملت، تصمیم مناسب را در این زمینه بگیرند و به دنبال آن نیز بغداد را به مقصد سلیمانیه ترک کرد.

کد خبر 160589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha