درخواست عضو ارشد حزب دمکرات از کاظمی برای نجات کشاورزی استان نینوا

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان در استان نینوا درباره نابودی بخش کشاورزی این استان و سراسر عراق به دلیل خشکسالی و همچنین تعویق پرداخت مطالبات کشاورزان از سوی وزارت کشاورزی دولت مرکزی هشدار داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، ماجد شنگالی در این باره گفت: تولید کنندگان جو در فصل زراعی 2019-2020 تاکنون بخش اعظم مطالباتشان را دریافت نکرده اند و مبلغ دریافتی آنها از 20 درصد فراتر نمی رود. این در حالی است که آنها برای تأمین نیازهایشان در فصل زراعی آتی و همچنین امور زندگی شان نیازمند پرداخت مطالباتشان هستند.

شنگالی افزود: متأسفانه اقدامات مذکور و روند بروکراتیک کشنده و تعلل مداوم به همراه خشکسالی به طور فاجعه باری بر وضعیت کشاورزان تأثیر منفی گذاشته است که به علت فقدان نقدینگی برای کشاورزان، آنها قادر به آغاز فعالیت برای فصل زراعی آتی نخواهند بود و این امر به معنی وقوع فاجعه برای بخش کشاورزی در سال جاری خواهد بود.

این نماینده سابق مجلس عراق افزود: وزارت کشاورزی هیچ گونه توجیهی برای عدم پرداخت مطالبات شهروندان ندارد. این در حالی است که مجلس عراق در جریان تصویب بودجه عمومی سال جاری کشور، مبالغ بیشتری را به پرداخت کامل مطالبات کشاورزان اختصاص داده است. این در حالی است که پرداخت مبالغ فوق همچنان به تعویق انداخته می شود. حال باید پرسید چرا شرکت "مابین النهرین" همه مطالبات را پرداخت کرده است اما شرکت دولتی فقط 50 درصد از مبالغ فوق را پرداخت کرده است؟

ماجد شنگالی در پایان از مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق خواست شخصا در این زمینه اقدام و با تشکیل یک کمیته تحقیق درباره دلایل تعلل پرداخت مطالبات فوق و کشف دلایل واقعی این اقدام تحقیق کند.

کد خبر 15872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha