YPG نبود کردستان سوریه از نقشه پاک می شد

سرویس سوریه - مراد قاراییلان، عضو شورای رهبری PKK در اظهاراتی با اشاره به نقش PKK در شمال سوریه عنوان کرد: YPG نبود کردستان سوریه از نقشه پاک می شد.

به گزارش کردپرس، مراد قاراییلان، عضو شورای رهبری PKK در اظهاراتی با اشاره به نقش PKK در شمال سوریه عنوان کرد: «اگر مداخله YPG نبود، کردستان سوریه که ذاتاً یک محدوده کوچکی نیز است، از نقشه پاک می شد و اکنون چیزی به عنوان کردهای سوریه باقی نمانده بود. مبارزه کردهای سوریه برای دفاع از خود تحت عنوان YPG سازماندهی شد. YPG با دفاع از خود پا به میدان گذاشته و پس از توسعه تحت عنوان ارتش دموکراتیک سوریه به یکی از جناح های قدرت در سوریه تبدیل شد. مبارزه آنان با داعش باعث شد تا به تمام جهان معرفی شوند و باعث بین المللی شدن مسئله کردها در عرصه جهانی شد».

به نوشته خبرگزاری فرات نیوز، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «اگر این دفاع از خود نبود به مانند سرکانی کردها از سوی نیروهای افراطی تحت فشار قرار گرفته و از محل زندگی خود بیرون انداخته می شدند. در سایه این مبارزات است که امروزه کردهای سوریه به یک جریان عادی در سوریه تبدیل شده اند. تمام تلاش های دولت ترکیه برای تاسیس یک سوریه جدید بدون کردها بیهوده خواهد ماند. اگرچه حملات نیروهای ارتش ترکیه به کردستان سوریه ادامه دارد اما، نتایجی که ارتش دموکراتیک سوریه – یگان های مدافع خلق YPG/YPJ به دست آورده است از سوی هیچ کسی نمی تواند پاک شود».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 158542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha