ابراز نگرانی آمریکا و کردها از عملیات هوایی ترکیه در شمال شرق سوریه

سرویس جهان- کردهای سوریه از تشدید عملیات هوایی ترکیه در شمال شرق این کشور ابراز نگرانی کرده اند. وزارت خارجه آمریکا نیز خواستار حفظ آتش بس اعلام شده در این مناطق شده است.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه در روزهای اخیر با استفاده از پهپادهای جنگی چند تن از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را در مناطق شمال شرق سوریه به قتل رسانده است. روسیه و آمریکا، به طور جداگانه، بعد از حملات اکتبر ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2019 با آنکارا توافق آتش بس به امضا رساندند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا به VOA گفته است ایالات متحده عمیقا از انتشار گزارش هایی درباره افزایش اقدامات نظامی در شمال شرق سوریه نگران است. او گفته است واشنگتن حامی حفظ آتش بس کنونی است و از همه طرفین می خواهد که تنش زدایی کنند.

شروان درویش، سخنگوی شورای نظامی شهر منبج وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه، از تشدید عملیات هوایی ترکیه علیه نیروهای کرد در شمال و شمال شرق سوریه از جمله شهر کوبانی، تل تمر و قامیشلو خبر داده است. او نیز به این شبکه رادیوتلویزیونی آمریکا گفته است فضای سیاسی کنونی برای انجام عملیات نظامی گسترده ترکیه در این منطقه مناسب نیست بنابراین، ترکیه از پهپادها و بمباران هوایی برای گسترش عملیات نظامی استفاده می کند.

سث فرانتزمن، کارشناس مسائل خاورمیانه درباره پیامد کمپین پهپادی ترکیه علیه کردهای سوریه هشدار داد این مسئله می تواند بر مبارزه با داعش تاثیر منفی بگذارد.

کد خبر 15848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha