کلانشهر شهر کرمانشاه همچنان بلاتکلیف

سرویس کرمانشاه _ جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه همچون سه جلسه قبل به رسمیت نرسید و شهر همچنان در بلاتکلیفی به سر خواهد برد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، فرماندار کرمانشاه برگزاری مجدد جلسه انتخاب هیئت رئیسه را به خاطر دستور استاندار کرمانشاه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: شهر کرمانشاه در بلاتکیفی به سر می برد و امورات شهر و مردم معطل تعیین تکلیف هیئت رئیسه و انتخاب شهردار است.

فضل‌الله رنجبر تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم حضور دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر جلسه رسمیت ندارد و قطئا گزارش غیبت ها، عدم حضور و اخلالهایی که در روند تشکیل هیئت رئیسه صورت می گیرد را به هیئت حل اختلاف استان ارائه می دهم.
وی مرجع تصمیم گیری برای هرگونه برخورد و اقدامی در خصوص اعضای شواری اسلامی شهر را هیئت حل اختلاف استان دانست و تاکید کرد: برای فرماندار بیش از این اختیاراتی در قانون پیش بینی نشده است.
فرماندار کرمانشاه از اعضای شورای شهر خواست شرایط حساس مردم را درک کنند و گفت: با اتمام دوره کاری شورای پنجم قاعدتا اعضای جدید بدون فوت وقت باید تکلیف شهردرای را مشخص می کردند.
رنجبر پایان دوره خدمتی هر شورا را خاتمه خدمت شهردار منتخب آن شورا برشمرد و اظهارداشت: این عدم حضورها در شورا متاسفانه به یک رویه تبدیل شده است و باید قاطعانه با آن برخورد و بریده شود.این رفتارهای غلط سرمشقی برای دیگر شوراها شده و حالا می بینیم که در ماهیدشت هم ۲ نفر نمی آیند.
وی در خصوص اضافه شدن دو نفر دیگر به جمع ۹ نفره اعضای شورا گفت: بر اساس تصمیمات مرکز یک ماه مهلت داده شده است که چنانچه وضعیت دو نفری که آراء آنها باطل اعلام شده است روشن نشود و وارد شورا نشوند از ۱۸ شهریور دو نفر علی البدل به جلسات دعوت شوند .
رنجبر با اشاره به عدم اختیارات کافی و قانونی برای برخورد فرمانداران با شوراهای اسلامی شهر گفت: اگر من مجلس شورای اسلامی بودم قانون را تغییر می دادم. اگر من اختیار می داشتم همان جلسه قبل تعیین تکلیف می کردم و یک روز اجازه فرصت سوزی را نمی دادم.
رئیس سنی شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه باید هرچه زودتر وضعیت ۲نفر عضو شورا باید تعیین تکلیف شود گفت: ما هم دغدغه این را داریم که هرچه زودتر شورا شکل بگیرد و تدابیر خدمت در مدیرت شهری انجام شود.
هاشم درویشی با اعتقاد به اینکه طلوعی هنوز شهردار کرمانشاه است یادآور شد: استعفای شهردار در مسیر خودش قرار نگرفته و طبق قانون اساسی طلوعی همچنان شهردار است.
وی تاکید کرد: رصد حضور یا عدم حضور شهردرا در محل کار باید توسط دستگاه اجرایی استان مورد بررسی قرار بگیرد.
سالار احمدزاده دیگر عضو شواری ششم جلسه‌های تکراری و بدون و برنامه را نگران کننده دانست و گفت: اعتبانامه شهردار با اتمام شورای دور قبل به پایان رسیده است. آنچه زبان میان شورا و شهردار مصوبه است اگر شهردار هم باشد بدون مصوبه هر هزینه ای انجام بدهد منع قانونی دارد.
وی این قصور را متوجه شورا دانست و گفت: اگر در اولین جلسه هیئت رئیسه تشکیل می دادیم فرصت سوزی نمی شد. طلوعی خلاف قانون عمل کرد و استعفایش را تقدیم استاندار کرد و پس از تشکیل هیئت رئیسه و انتخاب سرپرست باید بیاید و جوابگوی این رفتار باشد.

کد خبر 15816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha