تلاش نیروی انتظامی کردستان در راستای کاهش سرقت ستودنی است

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: تلاش های نیروی انتظامی استان در راستای کشف و کاهش سرقت در زمینه های مختلف قابل قبول و ستودنی است.

به گزارش کُرد پرس، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در دومین جلسه قرارگاە مبارزە با سرقت استان کردستان با بیان اینکه وضعیت استان از لحاظ میزان سرقت مطلوب است، اظهار کرد: طبق آمارهای موجود در کشور استان کردستان جزو استان های پایین جدول در وقوع سرقت است و این امر حاصل تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی و فرهنگ بالای مردم است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش های واصله ٨۰ درصد سرقت های انجام شدە در استان منجر به کشف می شود و این میزان باید همچنان بیشتر شود، افزود: حضور پر رنگ نیروی انتظامی در سطح شهرهای استان و خصوصا مرکز استان در پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم موثر است.

استاندار کردستان ادامه داد: بخشی از اشیا و لوازم مسروقه از ضایعاتی فروشی ها سر در می آورند که لازم است این اماکن کنترل و صاحبان آنها نسبت به دریافت جواز کسب در مدت زمان یک ماهه از نهادهای متولی اقدام کنند.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود به سرقت لوازم و تجهیزات خدمات رسانی در بعضی از روستاهای استان نیز اشارە کرد و یادآور شد: اگر تجهیزات و امکاناتی در روستاها مستقر شدە به خاطر رفاە حال مردم است و اگر این امکانات سرقت شوند مردم خود با کمبود خدمات رسانی ها مواجه می شوند.

وی بیان کرد: مردم در روستاها نباید نسبت به سرقت امکانات و تجهیزات بی تفاوت باشند و در مبارزە با این پدیدە همکاری و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

استاندار کردستان گفت: بعضا گزارش هایی از سرقت در ادارات دولتی نیز دادە می شود که این امر پذیرفتنی نیست و مدیر و حراست دستگاە در این راستا باید پاسخگو باشند.

مرادنیا در ادامه ضرورت انتقال صنوف مزاحم و ضایعاتی ها در استان را به خارج از فضای شهری یادآور شد و اظهار کرد: در کمترین زمان ممکن جلسه ای در این خصوص برگزار و برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی افزود: وجود صنوف مزاحم در خیابان ها و کوچه های شهر، سیما و منظر شهرها را با چالش جدی مواجه می کند و تدابیر لازم برای ساماندهی این صنوف باید اندیشیدە شود.

کد خبر 15799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha