افزایش همکاری نفتی میان کردها و دولت مرکزی سوریه

سرویس جهان- وبسایت المانیتور از مذاکرات موفقیت آمیز میان مقامات کرد سوریه و شرکت های فعال در مناطق تحت کنترل دولت سوریه برای افزایش مبادلات نفت و مشتقات آن خبر داد.

به گزارش کردپرس، وبسایت خبری- تحلیلی المانیتور مستقر در آمریکا، از مذاکرات میان مقامات اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه با شرکت های نزدیک به دولت سوریه برای افزایش همکاری در زمینه مبادلات نفت خام در برابر مشتقات نفتی خبر داد.

بر اساس گزارش این نشریه الکترونیکی، مقامات کرد و نمایندگان شرکت قاطرچی که در حوزه تامین نفت و مشتقات آن در مناطق تحت کنترل دولت سوریه فعالیت می کند، دو هفته پیش در شهر طبقا با هم دیدار و گفتگو کردند. قرار است هفته آینده دیدار دیگری میان آنها صورت گیرد.

نمایندگان شرکت قاطرچی از مقامات نیروهای دموکراتیک سوریه خواسته اند میزان ورود تانکرهای نفت خام از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به مناطق تحت کنترل دولت سوریه، از ۲۵۰ تانکر در هفته به ۴۰۰ تانکر افزایش یابد. مقامات کرد نیز درخواست کرده اند تعداد تانکرهای حامل نفت و گازوئیل به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از ۵۰ تانکر به ۱۰۰ تانکر افزایش یابد.

بر اساس توافقی که پس از مشاجراتی طولانی حاصل شده، شرکت قاطرچی برای هر تانکر حاوی ۱۸۰ بشکه نفت خام بین ۳۲۴۰ تا ۳۹۶۰ دلار- بسته به کیفیت نفت خام- به اداره خودگردان می پردازد و در هفته حدود ۱۰۰ تانکر گازوئیل و نفت به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه ارسال می کند. گفته می شود این توافق با فشار روسیه حاصل شده است.

شبکه حقوق بشر سوریه نیز در گزارش سال ۲۰۲۰ خود ادعا کرده است که اداره خودگردان کردی سالانه ۶ میلیون بشکه نفت خام به مناطق تحت کنترل دولت سوریه ارسال می کند که درآمدی در حدود ۱۲۰ میلیون دلار برای کردها دارد.

کد خبر 15642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha