اقلیم کردستان به دنبال فسخ قراردادهای مشارکت در تولید نفت است

سرویس جهان- شرکت جنل انرژی اعلام کرد دولت اقلیم کردستان به این شرکت اطلاع داده است که قصد دارد قرارداد مشارکت در تولید نفت در دو میدان نفتی را فسخ کند.

به گزارش کردپرس، شرکت نفتی جنل انرژی که در لندن ثبت شده، از تغییر موضع دولت اقلیم کردستان در مورد قراردادهای نفتی با شرکت های خارجی خبر داده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد دولت اقلیم کردستان عراق به جنل انرژی گفته است می خواهد قرارداد موسوم به مشارکت درتولید نفت را در مورد دو میدان نفتی بناباوه و میران که با این شرکت بسته ملغی کند.

این شرکت به سهامدارانش گفته است حاضر نیست زیر بار این تصمیم اقلیم کردستان برود و اقدامات قانونی لازم را برای دفاع از حقوق شرکت در پیش خواهد گرفت.

جنل انرژی گفته است شرکت در سپتامبر 2019 قرارداد جدیدی با اقلیم کردستان بسته و بر اساس آن قرار بوده توسعه میادین به صورت مرحله ای انجام شود.

نشریه انرژی ویس دلیل این اقدام دولت اقلیم کردستان را ناتوانی در بازپرداخت بدهی و دستمزد شرکت های نفتی در موعد مققر عنوان کرده و نوشت اقلیم کردستان عراق قبلا به صورت ماهانه دستمزد شرکت های نفتی را پرداخت می کرد اما اکنون نه تنها پرداخت دستمزد معوق مانده بلکه اربیل نتوانسته است بدهی سال های قبل را نیز پرداخت کند.

کد خبر 15570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha