وضعیت شکننده کردهای سوریه بعد از تسلط طالبان بر افغانستان

سرویس جهان- نشریه فایننشال تایمز شهر کردنشین کوبانی سوریه را به کابل پایتخت افغانستان تشبیه کرده و تاکید کرده است ممکن است کردهای سوریه موقعیت باثبات کنونی را با رفتن آمریکایی ها از دست بدهند.

به گزارش کردپرس، در روزهای گذشته و به دنبال خروج آمریکا از افغانستان که تسلط غیرمنتظره طالبان بر این کشور را در پی داشت، همواره این سوال مطرح می شود که آیا کردهای سوریه نیز به دنبال خروج 900 نیروی آمریکا از شمال و شمال شرق سوریه چنین وضعیتی پیدا خواهند کرد یا خیر.

نشریه فایننشال تایمز یادآوری کرده است که کردهای سوریه با حمایت آمریکا توانسته اند موقعیت کنونی خود را به دست بیاورند اما وضعیت آنها شکننده است و ممکن است با خروج نیروهای آمریکا نتوانند موقعیت کنونی خود را حفظ کنند.

این نشریه نیروهای کرد سوریه را نیروهای زبده و شجاع توصیف کرده است اما تاکید کرده است که پیشروی نیروهای کرد سوریه بدون حمایت ائتلاف مبارزه با داعش از جمله آمریکا ناممکن بود.

فایننشال تایمز در عین حال شجاعت نیروهای کرد را ستوده است زیرا به نوشته این نشریه، تلاش و قربانی دادن های نیروهای کرد سوریه حضور آمریکا را کمرنگ کرد اما دیدیم که نیروهای آمریکایی با خروج خود از مناطق شمال سوریه در سال 2019 موقعیت کردهاو حتی بقای آنها را به خطر انداختند.

این نشریه در پایان نوشت «سقوط کابل به ما یادآوری کرد که موقعیت کردهای سوریه نیز شکننده است».

کد خبر 15513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha