۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
آژیر قرمز در پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر گفت: به دلیل افزایش آمار مبتلایان به این ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته در پیرانشهر این شهر نیز در آستانه وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

مجید کاسیان زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: به دلیل افزایش آمار دو برابری مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در پیرانشهر، این شهرستان در آستانه وضعیت قرمز گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به شروع موج پنجم ویروس کرونا اکثر شهرهای کشور در وضعیت قرمز هستند و در استان ما نیز تنها پیرانشهر دارای وضعیت نارنجی است اما به دلیل افزایش آمار مبتلایان به این ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته این شهرستان نیز در آستانه وضعیت قرمز گرفته است.

کاسیان زاده با اشاره به دو برابر شدن آمار بیماران بستری شده در بخش ایزوله بیمارستان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی بعضی از همشهریان، شاهد افزایش تصاعدی آمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان پیرانشهر هستیم و هم اکنون ۱۶ بیمار کرونایی در بخش ایزوله بیمارستان بستری هستند و همچنین تعداد بیماران سرپایی نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به سه برابر رسید.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان پیرانشهر افزود: خوشبختانه طی ۲ ماه گذشته هیچ مورد فوتی کرونایی در پیرانشهر ثبت نشده و ادامه این روند مستلزم رعایت اصول بهداشتی ( استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی) از سوی همشهریان است.

این مسئول پیرانشهری در رابطه با آمار افراد واکسینه شده در پیرانشهر نیز عنوان‌کرد:تاکنون ۱۱ درصد از جمعیت پیرانشهر در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند که فاصله ی زیادی با میانگین کشوری (۲۰ درصد) و استانی (۲۵ درصد) دارد که لازم است همشهریان توجه بیشتری به این مورد داشته باشند و طبق فراخوان های شبکه بهداشت پیرانشهر نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

کاسیان زاده یادآور شد: هم اکنون ماموران واکسیناسیون در ۳ نقطه از شهر از جمله هنرستان ۹ دی واقع در نقطه A - اتوبوس آمبولانس در مناطق کم برخوردار شهر و مرکز جامع سلامت شماره ۳ واقع در کهنه خانه مستقر هستند که افراد بالای ۴۰ سال می توانند برای تزریق واکسن مراجعه نمایند.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی وضعیت شهرهای کرونا پیرانشهر تنها شهر وضعیت نارنجی استان است.

کد خبر 15487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha