اعلام جزئیات توافق عملیات مشترک عراق با نیروهای پیشمرگ

سرویس عراق و اقلیم کردستان – فرماندهی عملیات مشترک عراق جزئیات نتایج نشست با فرماندهان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان با هدف جلوگیری از رشد مجدد تروریسم در مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل را اعلام کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، سرلشکر تحسین خفاجی در این باره به خبرگزاری سپوتنیک گفت: نشست روز پنج شنبه بین عملیات مشترک و نیروهای پیشمرگ با هدف ایجاد یک نیروی مشترک متشکل از دو لشکر برگزار شد که وظیفه آنها تعقیب عناصر تروریستی داعش در مناطق مورد اهتمام امنیتی مشترک خواهد بود.

سرلشکر خفاجی افزود: دو لشکر فوق همچنین اقدام به عملیات امنیتی مشترک و هماهنگی در زمینه مقابله با گروههای تروریستی خواهد نمود.

سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک عراق نشست با فرماندهان نیروهای پیشمرگ را بسیار مهم دانست و اظهار داشت طرفین در این نشست درباره ایجاد سازوکار هماهنگی مشترک و توافق درباره اصل تقسیم کار بین نیروها به نتیجه رسیدند.

یادآور می شود فرماندهی عملیات مشترک عراق اخیرا اعلام کرده بود سومین نشست کمیسیون هماهنگی نظامی و اقدامات امنیتی مشترک بین دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان در بغداد برگزار شد. هدف این نشست، بررسی مسائل امنیتی مورد اهتمام مشترک در منطقه حدفاصل بین نیروهای دولت مرکزی و نیروهای پیشمرگ برای مقابله با تهدیدات امنیتی و پیگرد بقایای تشکیلات تروریستی داعش و همچنین اقدامات نظامی و امنیتی برای رفع خلأهای امنیتی بود. طرفین در این نشست درباره موارد زیر به توافق دست یافتند:

  1. آغاز فعالیت دو مرکز هماهنگی امنیتی مشترک بین بغداد و اربیل
  2. تشکیل کمیته های امنیتی و نظامی میدانی مشترک با هدف ارزیابی چالش های امنیتی براساس منطقه عملیاتی و محورها و تهیه نقشه راه برای تعامل با آن.
  3. آغاز اقدامات امنیتی و نظامی منطقه دیالی با هدف ایجاد مرکز هماهنگی امنیتی مشترک و توافق درباره سازوکار فعالیت پست های بازرسی و نقاط تماس مشترک و برنامه ریزی برای انجام عملیات نظام و امنیتی مشترک علیه تروریسم و جرایم.
کد خبر 15251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha