١٠ پرونده در راستای آتش سوزی جنگل های سردشت تهیه شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره منابع طبیعی سردشت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ مورد آتش سوزی در جنگل های این شهرستان اتفاق افتاده است و در راستای انسانی بودن عوامل آنها 10 فقره پرونده تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، ابراهیم رحمانی در این خصوص افزود: براثر این آتش سوزی ها ۱۷۸ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان دچار حریق شد که به دلیل آتش سوزی در سطح پوششی و علف های هرز خسارت زیادی به جنگل و درختان آن وارد نشده است.

او تاکید کرد: علت تعدادی از این آتش سوزی ها عامل انسانی بوده که در این راستا چهار فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شده و ۶ پرونده دیگر نیز در حال بررسی و تشکیل است.

رئیس اداره منابع طبیعی سردشت گفت: مرداد ماه امسال مانور اطفای حریق با استفاده از افزون بر ۱۰۰ دستگاه و تجهیزات اطفای حریق، خدماتی، امدادی و نجاتی در یکی از اراضی جنگلی منطقه ملاشیخ سردشت با مشارکت گردان های بیت المقدس بسیج ، انجمن های زیست محیطی و نهادهای مردمی برگزار شد.

او افزود: این مانور در سطح چهار هکتار و با شرکت هزار نفر به مدت سه ساعت با سناریوی از پیش تعیین شده وبا هدف ارتقای سطح آمادگی، ارزیابی توان مدیریتی و عملیاتی و همچنین ایجاد هماهنگی و همکاری بیشتر بین دستگاه های اجرایی شهرستان و یگان های حفاظت منابع طبیعی در زمان بروز حریق ، آموزش و اتخاذ اقدامات مناسب فردی و گروهی در هنگام شرایط بحرانی و جلب مشارکت و استفاده از ظرفیت های مردمی و بسیج برگزار شد

کد خبر 14838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha