١٤ شهرستان آذربایجان غربی قرمز شد/ رشد ١٧ هزار نفری مبتلایان کرونا در ماه اخیر!

سرویس آذربایجان غربی- رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای هزار و ۱۵۵ نفر به کرونا در آذربایجان غربی ثبت شده و طی یک ماه گذشته هم تعداد مبتلایان ۱۷ هزار نفر رشد داشته که این روند نگران کننده است.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده افزود: مبتلایان به کرونا در استان پس از ۱۷ ماه از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۲۰۰ هزار و ۸۰۱ نفر رسید و طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای هزار و ۱۵۵ نفر به کرونا در آذربایجان غربی ثبت شد که از این تعداد، ۲۵۷ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

او بیان کرد: از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی ۱۱۰ نفر شامل حدود ۴۳ درصد مربوط به ارومیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۲۲۲ نفر رسید که ۲ برابر یک ماه گذشته است.

دکتر آقازاده گفت: طی یک ماه گذشته تعداد مبتلایان نیز ۱۷ هزار نفر رشد داشته که این روند نگران کننده است. هم اینک ۲۳۸ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۳۶ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

او با اشاره به فوت ۱۳ نفر در آذربایجان غربی از جمله ۶ نفر درارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا افزود: با اضافه شدن این تعداد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به چهارهزار و ۹۶۴ نفر رسید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد. هم اینک شهرستان های ارومیه، خوی، چایپاره، شوط، سلماس، پلدشت و ماکو، شاهین دژ، تکاب، میاندوآب، نقده، سردشت، مهاباد و بوکان وضعیت قرمز کرونا دارند.

همچنین شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و چالدران در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

کد خبر 14799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha