سفر رسمی وزیر امور خارجه عراق به ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – "فؤاد حسین" وزیر امور خارجه عراق در یک سفر رسمی امروز سه شنبه وارد ترکیه شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از آناتولی، "حسن الجنابی" سفیر عراق در ترکیه، در پستی در فیسبوک نوشت: صبح امروز از وزیر امور خارجه کشورمان و هیأت همراه استقبال کردم.

الجنابی افزود: سفر وزیر امور خارجه عراق، در راستای زمینه سازی برای دیدار مصطفی کاظمی نخست وزیر کشورمان از ترکیه انجام می گیرد.

الجنابی، روز یکشنبه به روزنامه دولتی الصباح گفته بود: کاظمی روز پنجشنبه در پاسخ به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رأس یک هیأت عالیرتبه از این کشور دیدار می کند.

الجنابی افزود: پیش از دیدار کاظمی، فؤاد حسین وزیر امور خارجه، با هدف توافق درباره مهمترین مسائل مورد بررسی در این دیدار به ترکیه سفر خواهد کرد.

الجنابی افزود: از جمله مهم ترین مسائل مورد بحث در این دیدار، جلوگیری از نفوذ تروریست ها از طریق مرزها و عملیات نظامی مربوطه، افزایش تبادل تجاری بین دو کشور خواهد بود که در حال حاضر حدود 15 میلیارد دلار است.

سفیر عراق در آنکارا تصریح کرد: علاوه بر این، مسائلی مانند آب، مرزها، صادرات نفت و مسائل اقتصادی در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

الجنابی خاطرنشان کرد: در این دیدار، کمیته های مشترک بین دو کشور، از جمله شورای عالی همکاری استراتژیک و کمیته اقتصادی مشترک به ریاست وزرای نفت و انرژی دو کشور آغاز به کار خواهند کرد.

این اولین سفر کاظمی به ترکیه از زمان انتخابش به عنوان نخست وزیر عراق در اردیبهشت ماه گذشته است.

کد خبر 1474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha