تکلیف پروژه درمانی هلال احمر مهاباد چه شد؟

سرویس آذربایجان غربی- بازگشت درآمدهای حاصل از ساخت یک مجتمع تجاری در مهاباد توسط شرکت سرمایه گذاری هلال احمر، یک ساختمان نیمه کاره با کاربری درمانی است که ساخت و ساز آن از یک سال پیش معلق شده است.

به گزارش کردپرس، پیرو تقاضای نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر کشور جهت بررسی و تصمیم گیری نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

سال گذشته زمانی که محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در حساب توئیتری خود به انتقاد از رییس جمعیت هلال احمر کشور پرداخت و نوشت: «اگر رییس جمعیت هلال احمر مراقب فساد در حوزه کاری خود بود قطعا برای انجام وظیفه در حوادثی مانند سیل گلستان آمادگی بیشتری داشت؛ فساد و اختلاس دربیمارستان ایرانیان دوبی، ساختمان طالقانی، پروژه مهاباد و پروژه زمین ازگل نمونه های نگران کننده ای از شیوع مناسبات ناسالم در جمعیت است».

پروژه مورد اشاره صادقی در مهاباد، همان مجتمع تجاری خدماتی هلال است که در بخش مرکزی شهر مهاباد و در ضلع شمالی میدان شهرداری در میان دو خیابان اصلی توحید و طالقانی توسط جمعیت هلال احمر و بخش خصوصی ساخته شده است.

در آن زمان جلال محمودزاده نماینده مهاباد در خصوص این انتقادات گفت: جناب صادقی از برگشت این درآمدها به شهر مهاباد خبر ندارند و او فقط از کار مشترک هلال احمر با بخش خصوصی در تعدادی از شهرهای کشور خبر دارد ولی خوشبختانه در حال حاضر تخلفی در هلال احمر مهاباد موجود نیست.

با گذشت یک سال از این ماجرا امروز یکشنبه (۱۰ شهریورماه ۹۸)، پیرو تقاضای نماینده مهاباد، موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر کشور و سازمان های تابعه آن در دستور کار کمیسیون بهداشت مجلس قرار گرفت.

محمودزاده در کانال تلگرامی خود نوشت: «تحقیق و تفحص در رابطه با هدایا و موقوفات مردمی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در خارج کشور و تولیدات جمعیت از جمله نساجی و واردات دارو‌ در قالب تعهدات هلال احمر، مطرح شد که رئیس جمعیت نیز به آن‌ها پاسخ داد اما بنده از پاسخ ها قانع نشدم، از همین رو بر اساس آیین نامه و با درخواست دوباره تحقیق و تفحص به هیات رئیسه مجلس ارائه شد تا در دستور کار جلسات صحن علنی قرار داده شود».

به گزارش کردپرس، از سه سال قبل پروژه مجتمع تجاری خدماتی هلال با مشارکت هلال احمر مهاباد و بخش خصوصی ساخته شد اما با انتقادات فراوانی روبه رو بود. کما اینکه گفته شد؛ این پروژه قبل از اخذ پایان کار از شهرداری مهاباد، مجتمع را افتتاح کرد.

به گفته نماینده مهاباد در مجلس، «هلال احمر درآمد کسب شده از این پروژه را صرف ساخت کلینیک درمانی در چند شهر دیگر کرده بود که این موضوع را در سالهای 95 و 96 پیگیری کردم، در نهایت هلال احمر برای بازگشت این درآمدها پروژه ساخت یک کلینیک تخصصی در ساختمان شیر وخورشید سابق یا بیمارستان قدیم در جنب ثبت حوال را در پنج طبقه شروع کرده است و درحال حاضر ساخت فنداسیون طبقه اول به اتمام رسیده و ساخت فنداسیون طبقه دوم شروع شده است».

رییس سازمان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز امسال در خصوص بازگشت درآمدهای حاصل از این مجتمع تجاری به خبرنگار کردپرس گفت: «شرکت سرمایه گذاری هلال احمر که وابسته به جمعیت هلال احمر کشور است، از طریق فعالیت های تجاری این شرکت، جهت ساخت یک درمانگاه تخصصی در محله بیمارستان قدیم مهاباد هزینه کرده، همچنین برای جمعیت هلال احمر مهاباد ماشینی مجهز خریداری شده است».

رهبر تاکید کرد: «خود جمعیت هلال احمر قادر به پرداخت چنین هزینه‌ای نیست اما از طریق مشارکت با بخش خصوصی می تواند علاوه بر ساخت درمانگاه درآمد حاصل از این پروژه را در سایر پروژه ها به کار بگیرد».

به گزارش کردپرس، این پروژه درمانی 5 طبقه ایی با اعتبار اولیه 17 میلیارد و500 میلیون تنها فنداسیون طبقه اول به اتمام رسیده و پس از آن معلق مانده و ساخت و ساز آن متوقف شده است.

باید دید نتایج درخواست تحقیق و تفحص نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی جهت تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر کشور در زمینه نحوه تخصیص اعتبارات این پروژه درمانی در مهاباد خواهد بود؟ آیا بازگشت کامل درآمدهای حاصل از ساخت مجتمع تجاری شرکت سرمایه گذاری هلال احمر به این شهرستان میسر می شود؟ یا اینکه یک اسکلت ساختمانی در پایان تحویل این شهر داده می شود!

کد خبر 146822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha