تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب دیواندره ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سرویس کردستان - رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دیواندره گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا کردستان، امید خسروی اظهار کرد: پروژه تصفیه‌ خانه فاضلاب دیواندره که از سال ۱۳۹۵ مراحل ساخت آن آغاز شده به‌ صورت کلی ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به ‌صورت جزیی ابنیه آن ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در پروژه هزینه شده که برای تکمیل آن به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و در صورت تامین اعتبار و عدم نوسانات قیمت تا ۲ سال آینده پروژه تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه رودخانه مسیر فاضلاب در خارج از شهر به ‌صورت دوره‌ای لایروبی می‌شود، ادامه داد: کشاورزان آب رودخانه را که در آن فاضلاب جاری بوده به سمت زمین‌های کشاورزی خود هدایت کرده و همین موضوع باعث بوی نامطبوع فاضلاب در فصل گرما می شود.

خسروی یادآور شد: فاضلاب رها سازی شده از نظر محیط زیستی و از نظر بهداشتی مشکلاتی به وجود آورده و در کارگروه های شهرستان مطرح شده است با پیگیری های فرمانداری و ادره آب بتوانیم برای راه اندازی آن اعتبار با قیمانده را جذب کنیم.

کد خبر 14650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha