هشدار فعال اسکاتلندی درباره جنگ افروزی ترکیه در اقلیم کردستان

سرویس جهان- سارا گلین معتقد است ترکیه در حال ایجاد یک جنگ داخلی در اقلیم کردستان عراق به منظور تحقق امیال توسعه گرایانه طرفداران امپراتوری عثمانی است.

به گزارش کردپرس، سارا گلین، روزنامه نگار و فعال مدنی اسکاتلندی هشدار داد ترکیه به دنبال ایجاد جنگ داخلی میان گروه های کرد در اقلیم کردستان است که هدف از آن تحقق اهداف توسعه گرایانه این کشور است.

روزنامه نگار رونامه نشنال اسکاتلند که در مقاله اخیر خود در نشریه اوپن دموکراسی نسبت به خطر جنگ داخلی میان کردها در اقلیم کردستان هشدار داده بود، به نشریه احوال نیوز گفته است عامل تحریک این جنگ داخلی دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور هستند.

این فعال اسکاتلندی هشدار داد تشدید تنش میان اقلیم کردستان و پ.ک.ک همزمان با حضور نظامی ترکیه در خاک اقلیم کردستان، به ترکیه و اردوغان کمک می کند جاه طلبی نئوعثمانی گراها برای تصرف مجدد سرزمین هایی که یک قرن قبل در اختیار امپراتوری عثمانی بود تحقق پیدا کند.

سارا گلین با اشاره به پیمان 1923 لوزان که مرزهای ترکیه مدرن را ترسیم کرده، هشدار داد اردوغان تمایل خود برای از بین بردن مرزهای کنونی این کشور با عراق را پنهان نکرده است.

این فعال اسکاتلندی، با این حال جنگ اردوغان با پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان را با توجه به شکست عملیات ارتش ترکیه در کوهستان گاره برای نجات اسرا محتاط آمیز خواند زیرا به گفته او، شکست در انجام این عملیات به انتقادات سخت از او در داخل ترکیه منجر شد.

سارا گلین معتقد است آمریکا عامل تهییج تنش ترکیه در اقلیم کردستان برای مقابله با پ.ک.ک است و جامعه بین الملل نیز هیچ اقدامی برای کاستن از تنش ها و درگیری ها در اقلیم کردستان عراق انجام نداده است.

فعال و روزنامه نگار اسکاتلندی تنها راه حل کاهش تنش و رفع خطر جنگ فراگیر در اقلیم کردستان را بازگشت پ.ک.ک و دولت ترکیه به میز مذاکرات صلح دانست.

کد خبر 13947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha