قطعی برق و عرضه در بورس موجب کمبود سیمان در آذربایجان غربی شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سزمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: قطعی برق و تعطیلی اجباری کارخانجات سیمان استان و همچنین عرضه سیمان در بورس موجب کمبود و توزیع نامنظم سیمان در استان شده است.

به گزارش کردپرس، ایرج مرندی گفت: در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد مصالح ساختمانی از ابتدای سال جاری تا 22 تیرماه 2 هزار و 138 مورد بازرسی از واحدهای توزیعی و تولیدی مصالح ساختمانی استان به عمل آمده است.

او افزود: طی بازرسی های انجام شده در حوزه مصالح ساختمانی 210 فقره پرونده تخلفات صنفی از جمله احتکار، گرانفروشی، عدم فروش و توزیع خارج از شبکه برای متخلفان به ارزش بیش از 59 میلیارد و 822 میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

مرندی تصریح کرد: بیشترین بازرسی های انجام شده و پرونده های متشکله با انجام یک هزار و 385 مورد بازرسی و تشکیل 148 فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از 12 میلیارد ریال در حوزه توزیع سیمان است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت آذربایجان غربی بیان کرد: طی 3 ماهه نخست امسال با اجرای گشت های مشترک از واحدهای صنفی، تولیدی و توزیعی تخصصی با ادارات و نهاد های ذیربط؛ 2 هزار و 12 مورد بازرسی انجام و 267 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از 68 میلیارد و 663 میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

مرندی اضافه کرد: قطعی برق و تعطیلی اجباری کارخانجات سیمان استان و همچنین عرضه سیمان در بورس موجب کمبود و توزیع نامنظم سیمان در استان شده است.

او تأکید کرد: واحدهای توزیع کننده سیمان موظف به توزیع با نرخ مصوب دولتی هستند و امتناع از فروش سیمان تخلف بوده و همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی و عدم فروش کالا و یا هرگونه تخلف دیگر را از طریق سامانه شبانه روزی 124 ستاد خبری سازمان با ما درمیان بگذارند تا در اولین فرصت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 13691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha