عملیات امدادرسانی به ۴۵ خانوار آسیب دیده در سیلاب آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: بر اثر بارندگی های شدید و ایجاد سیلاب در روستاهای استان آذربایجان غربی، ارزیابی، امدادرسانی و تحویل اقلام زیستی و بسته های غذایی میان حادثه دیدگان متاثر از سیل در چهار شهرستان استان انجام شد.

به گزارش کردپرس؛ امیر جعفرزاده در این خصوص اظهار داشت: با توجه به بارندگی های شدید و آبگرفتگی در ۱۵ روستای واقع در شهرستانهای ارومیه، خوی، سلماس و تکاب، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستانها جهت ارزیابی و امدادرسانی به روستاها اعزام شدند.

او گفت: روستاهای ارزیابی شده در بخش انزل شهرستان ارومیه: روستای قره باغ، طمسالو، میقاتلو، جمال آباد و قولنجی بود. در شهرستان خوی روستاهای: چکمه زر، دیزج الند و برژوک همچنین در شهرستان سلماس نیز روستاهای داراب، قصریک و منطقه عشایر نشین سرهلان و در شهرستان تکاب نیز روستاهای آق دره سفلا و آق دره وسطی مورد ارزیابی و امدادرسانی قرار گرفتند.

جعفرزاده افزود: در طی اعلام این بارندگی و آماده باش بودن تیم های امدادی ۵ تیم ارزیاب و سیلاب و همچنین ۴ تیم پشتیبان نیز در شهرستانهای متاثر از سیل آماده و محل حادثه اعزام شدند. در این عملیات ۴ دستگاه موتور پمپ، ۱ دستگاه کف کش ، ۴دستگاه خودروی کمک دار، ۱ دستگاه خودروی پیکاب و ۱ دستگاه آمبولانس نیز بکارگیری شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: در اثر این بارشها ۴۵ خانوار آسیب دیده و به ۲۱ باب منزل مسکونی نیز توسط نیروهای عملیاتی استان امدادرسانی انجام شد

امیر جعفرزاده در مورد اقلام ارسالی به مناطق سیل زده نیز گفت: جمعیت هلال احمر بعد از ارزیابی ها انجام گرفته در روستاها اقلام زیستی و غذایی از جمله: ۷ دستگاه چادر امدادی،۱۴۰ کیلو برنج،۲۸۴ تخته پتو، ۶۴ تخته موکت، ۱۲۱ بطری روغن مایع، ۱۰۹ کیلو شکر و همچنین دیگر اقلام مورد نیاز را در بین سیل زدگان توزیع کرد.

کد خبر 13548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha