‍ از واکسن آبله و جن تا واکسن کرونا و چیپ / دکتر برهان ولدبیگی

سرویس کرمانشاه _ "علیرغم ادامه نشر شایعات و باورهای نادرست، در مورد واکسیناسیون، تلاش دانشمندان‌ حوزه علم پزشکی در طی حدود دو قرن و نیم گذشته، توانسته است به ثمر بنشیند و اکنون به مدد انجام "واکسیناسیون همگانی"، بسیاری از بیماری‌های مهلک (از جمله آبله، فلج اطفال، سرخک و ...) ریشه کن شده یا بسیار محدود شده اند. "

خبرگزاری کردپرس _ انگار از ماه مه ۱۷۹۶ میلادی که دکتر "ادوارد جنر"(پزشک انگلیسی کاشف واکسن آبله) توانست به زحمت فراوان والدین پسری ۸ ساله ("جیمز فیپس") را قانع نماید تا به کمک مایع حاصل از تاول‌های آبله گاوی، کودک شان را واکسینه کند، تا زمان فرمان "واکسیناسیون اجباری آبله" در ایران به دستور امیرکبیر در بیش از یک قرن قبل و شایعه ورود "جن و ارواح خبیثه" به داخل خون فرد بعد از تلقیح واکسن و تا به امروز و تزریق "واکسن کرونا" و شایع نصب "چیپ الکترونیکی" کنترل کننده افکار و رفتار در بدن فرد واکسینه شده، شاهد سناریوهای با شمایل متفاوت اما با ماهیت یکسانی هستیم.

باید پرسید که چرا عده ای همواره در تاریخ زندگانی اجتماعی بشر، چنین مقاومت هایی در برابر اکتشافات و اختراعات جدید از خود نشان می دهند؟ شاید بتوان آنرا به نوعی "امری ذاتی" یا "بیولوژیک" در این افراد نسبت داد.

بنظر اینجانب دلیل مهمتر در آن است که هر پدیده جدید در جامعه بشری ، می تواند منافع مادی تعدادی را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین، این عده در واکنش به آن (بعضا بصورت ناخودآگاه) و در راستای حفظ موقعیت پیشین، به چنین اقدامات و شایعاتی متوسل می شوند.

هرچند در غالب موارد، این اقدامات و شایعات راه به جایی نبرده و در نهایت"واقعیت جدید" در جامعه پذیرفته می شود.

در ابتدای پاندیمی کووید-۱۹، عده ای در بسیاری از نقاط جهان، این بیماری را اساسا ساخته و پرداخته "توطئه گران" می دانستند. عده ای نیز "وجود این بیماری" را اساسا انکار می نمودند. بعدا واقعیت سرسخت بیماری خود را به همه(از جمله به این عده) تحمیل کرد.

تلاش های موفق در سراسر جهان برای ساخت واکسن نیز مورد هجوم عده ای قرار گرفت و این تلاش ها در راستای "اهداف شوم" (همانند گذاشتن "چیپ الکترونیکی" در درون بدن افراد واکسینه شده به منظور کنترل افکار و رفتارهای آنها) تلقی شد.

یادمان باشد که علیرغم ادامه نشر شایعات و باورهای نادرست، در مورد واکسیناسیون، تلاش دانشمندان‌ حوزه علم پزشکی در طی حدود دو قرن و نیم گذشته، توانسته است به ثمر بنشیند و اکنون به مدد انجام "واکسیناسیون همگانی"، بسیاری از بیماری‌های مهلک (از جمله آبله، فلج اطفال، سرخک و ...) ریشه کن شده یا بسیار محدود شده اند.

بدون شک نباید انتظار داشت که واکنش عده ای در برابر تزریق "واکسن کرونا"(اعم از نوع خارجی و ایرانی آن) خارج از روال معمول تاریخ باشد. بنابراین به عنوان یک پزشک "حافظ سلامت شهروندان" به همه مردم (مخصوصا افراد درمعرض خطر) توصیه می کنم تا برای "حفظ سلامت خود و سایر شهروندان" و نیز برای "پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹" در آینده، از تزریق واکسن تایید شده علیه این بیماری،هیچ تردیدی به خود راه ندهند‌. با آرزوی سلامتی برای همه.

کد خبر 13433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha