اينجا اراده اي براي تحقق مانع زدايي ها وجود ندارد / هادی نوروزی*

سرویس کرمانشاه _ " گويا در استان كرمانشاه رسم بر اين است كه برخلاف مسير تعيين شده براي كشور حركت شود و نه تنها اراده اي براي تحقق شعار محوري سال در اين ديار وجود ندارد بلكه گاها ديده مي شود كه برخي از مديران و البته كارشناسان ادارات مختلف استان خود تبديل به موانعي جدي بر سر راه توليد و سرمايه گذاري مي شوند."

خبرگزاری کردپرس _ در سالي كه مقام معظم رهبري آن را «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» ناميده اند، نه تنها هيچ خبري از تحقق آن در استان كرمانشاه نيست بلكه گاها ديده مي شود كه تلاش براي ايجاد موانع بر سر راه توليد و سرمايه گذاري است!
هرساله مقام معظم رهبري بنا به شرايط حاكم بر كشور اقدام به تعيين شعاري محوري براي سرلوحه قراردادن آن در انجام امور كشور مي كنند و بر همين اساس براي سالجاري (1400) ايشان شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» تعيين كردند كه مديران و مسئولين كشور بتوانند با سرمشق قرار دادن آن در عمل به پشتيباني و حمايت همراه با مانع زدايي از سر راه توليد و سرمايه گذاري در كشور بپردازند.
اما گويا در استان كرمانشاه رسم بر اين است كه برخلاف مسير تعيين شده براي كشور حركت شود و نه تنها اراده اي براي تحقق شعار محوري سال در اين ديار وجود ندارد بلكه گاها ديده مي شود كه برخي از مديران و البته كارشناسان ادارات مختلف استان خود تبديل به موانعي جدي بر سر راه توليد و سرمايه گذاري مي شوند.

در حال حاضر بیش از هشت سال از طرح ابرپروژه گردشگری کریدور بیستون- کرمانشاه می گذرد و در این هشت سال هر چقدر هم نگاه استانداران مختلف این دیار از مهندس رضائی بابادی گرفته تا مهندس رازانی تا مهندس بازوند به این پروژه نگاه ویژه ای بوده، گویا باز هم تاثیری درروند کار نداشته است. با گذشت این همه سال، ابرپروژه کریدور گردشگری بیستون- کرمانشاه همچنان در فاز صفر خود به سر می برد و در این بین بلاتکلیفی اصلی و سردرگمی برای سرمایه گذارانی باقی مانده است که با بوق و کرنا و هیاهوی مسولین استان سرمایه خود را به این مسیر آورده و با خرید زمین ... خود را آماده ایجاد زیرساخت های گردشگری کرده اند اما غافل از اینکه هیچ همت جدی برای اعطای مجوز به آنها و حمایت از اجرای طرح هایشان در بدنه مدیریتی استان به ویژه ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی وجود ندارد.

نكته مهمي كه در اين بين وجود دارد آن است كه مدتهاست كارگروه گردشگري استان كه يكي از اصلي ترين كارگروه هاي زيربنايي و توسعه اي استان است تشكيل نشده و براي عدم تشكيل آن هم دلايلي همچون همه گيري ويروس كرونا و ... عنوان مي شود و اين درحالي است كه با تشكيل اين كارگروه مي توان به مشكلات بسياري از طرح هاي بر روي زمين مانده حوزه گردشگري استان رسيدگي كرد و حتي بسياري از سرمايه گذاران اين عرصه را نيز از بلاتكليفي نجات داد.
در پايان از مهندس بازوند به عنوان استاندار پرتلاش كرمانشاه و همچنين دكتر باباخاني معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري و دكتر جبار گوهري مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان انتظار مي رود كه در فرصت كم باقي مانده از دولت تدبير و اميد ضمن تشكيل كارگروه گردشگري استان، عزم خود را بر مانع زدايي از مسير سرمايه گذاري در حوزه گردشگري استان جزم كنند.

کد خبر 13258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha