کلانشهر کرمانشاه، بهشتی برای کسب درآمد افراد غیرمقیم / دکتر فرشید نمامیان*

سرویس کرمانشاه _ "حجیم عظیمی از فرصت‌های شغلی پولساز و درآمدهای کلانشهر کرمانشاه در اختیار کسانی قرار دارد که در این شهر سکونت ندارند و اگر این فرصت‌های شغلی در اختیار افرادی قرار گیرد که خانواده آن‌ها در این شهر سکونت دارند و پولشان را در اینجا سرمایه‌گذاری می‌کنند پس از چند سال کرمانشاه تبدیل به یک شهر توسعه یافته با درآمدهای پایدار می‌شود. "

خبرگزاری کردپرس _ کلانشهر کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت و با قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی استان‌های لرستان، کردستان، همدان و کردستان، فرصت‌های شغلی بسیار پولسازی را در حوزه‌های مختلف خدماتی، پزشکی و صنعتی برای افراد ایجاد کرده است.

افراد مختلفی در کسوت پزشک متخصص و جراح، ارایه دهنده خدمات رفاهی و تفریحی، تولیدکننده و حتی مدیر با استفاده از امکانات و موقعیت خدماتی بسیار ممتاز این کلانشهر، درآمدهای میلیاردی کسب می‌کنند و صاحب سرمایه‌های بسیار قابل توجهی شده است.

اصل این موضوع که جمعیت فراوان، موقعیت ممتاز جغرافیایی و جذابیت های گردشگری و تفریحی کرمانشاه برای قشر زیادی ثروت آفرین بوده‌است جای خوشحالی بسیار دارد ولی متاسفانه حجم بسیار گسترده‌ای از این درآمدها در جاهای دیگری غیر از این کلانشهر هزینه می‌شود.

بسیاری از این افراد با وجود اینکه با استفاده از امکانات و موقعیت این کلانشهر کسب کرده‌اند در واقع مقیم این شهر نیستند و درآمدهای خود را در دیگر کلانشهرها سرمایه‌گذاری می کنند.

در واقع حجیم عظیمی از فرصت‌های شغلی پولساز و درآمدهای کلانشهر کرمانشاه در اختیار کسانی قرار دارد که در این شهر سکونت ندارند و اگر این فرصت‌های شغلی در اختیار افرادی قرار گیرد که خانواده آن‌ها در این شهر سکونت دارند و پولشان را در اینجا سرمایه‌گذاری می‌کنند پس از چند سال کرمانشاه تبدیل به یک شهر توسعه یافته با درآمدهای پایدار می‌شود.

مدیریت ارشد استان، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ،شهرداری ،شورای شهر کرمانشاه ، سازمان نظام پزشکی ، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی باید هرچه سریعتر راهکاری برای استقرار دایمی برای این صاحبان سرمایه در کرمانشاه و به جریان افتادن منابع مالی آن‌ها در راستای توسعه این شهر ارایه کنند و الا این چرخه توسعه نیافتگی با شدت بیشتری تداوم خواهد یافت.

*استادیار گروه بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

کد خبر 13190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha