آغاز طولانی ترین تبلیغات انتخاباتی در تاریخ عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – کمیسیون عالی انتخابات عراق از آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدها و ائتلاف ها به مدت سه ماه خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، مدیر امور اطلاع رسانی کمیسیون عالی انتخابات در استان ذی قار به روزنامه رسمی عراق اعلام کرد: تبلیغات به مدت سه ماه و تا 24 ساعت قبل از آغاز رأی گیری ادامه خواهد داشت و این طولانی ترین دوره تبلیغات برای اعلام برنامه های انتخاباتی و معرفی خودشان به رأی دهندگان است.

"سلیم حمزه شوشکه یی" عضو فراکسیون جماعت عدالت کردستان در مجلس عراق نیز در این باره گفت: براساس قانون انتخابات، شمارش آرا به صورت الکترونیک خواهد بود. این در حالی است که برخی از فراکسیون ها برای تضمین سلامت و شفافیت در انتخابات، خواستار شمارش دستی آرا شده اند.

سلیم شوشکه یی خاطرنشان کرد: انتخابات آینده، برای همه فراکسیون های سیاسی راضی کننده نخواهد بود و تاکنون هیچ گونه زمینه سازی کاملی برای حضور ناظران بین المللی در عراق و نظارت بر روند انتخابات وجود ندارد. از سوی دیگر، امنیت در کشور به طور کامل برقرار نیست و مشکل تداخل بین حوزه های انتخابیه در بیش از 70 منطقه وجود دارد که در نوع خود مشکل بزرگی است.

این عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق خاطرنشان کرد: بیش از شش میلیون رأی دهنده هنوز کارت بیومترک را برای مشارکت در انتخابات دریافت نکرده اند.

کد خبر 13137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha