برکناری مدیرکل شرکت برق عراق و توبیخ مسئولان دیگر به دلیل بحران قطعی برق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – به دنبال قطع سراسری برق در عراق در بامداد امروز جمعه، نخست وزیر این کشور که سفر به اروپا به سر می برد دستور برکناری مدیر کل شرکت برق و توبیخ مسئولان وزارت نیرو را صادر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "مصطفی کاظمی" نخست وزیر عراق به دنبال خاموش سراسری در کشور، دستور برکناری مدیر کل شرکت برق و توبیخ او را به دلیل اهمال در وظایفش که منجر به قطع خط انتقال ۴۰۰ کیلوواتی و بروز خاموشی در بیشتر استان‌های عراق شد، صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر عراق همچنین دستور اقداماتی علیه دیگر مسئولان وزارت برق به علت قصور در ماموریت‌های محوله و نیز گشودن تحقیق درباره سهل انگاری و قصور رخ داده در این وزارتخانه که عامل قطع برق و افزایش رنج عراقی‌ها شد، را صادر کرد.

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد: این در شرایطی است که کاظمی به مسئولان و دست اندرکاران وزارت برق عراق توصیه اکید کرده بود که تلاش و اقدام جدی به ویژه درفصل تابستان برای کاهش رنج مردم عراق داشته باشند.

یادآور می شود که عراق شاهد قطع کامل برق در بیشتر استانهای این کشور بود. در هفته های اخیر حملات تروریستی به دکل‌های انتقال برق واقع در شمال، غرب و شرق عراق افزایش داشته است که این عامل تشدید معضل کمبود برق در این کشور شده است.

کد خبر 12723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha