در دوره تحول با مبادی فساد در تمامی جریانات برخورد شد

سرویس کردستان- معاون پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان اینکه در دوره تحول دستگاه قضا با تمامی مبادی فساد به صورت جدی برخورد شد از توجه به حقوق عامه مردم و به ویژه مناطق کردنشین گفت.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سجاد جلالی صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان قروه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد، اظهار داشت: از سال 57 تا به امروز شهرستان قروه جوانان بسیاری را در تمامی عرصه ها تقدیم حفاظت از این سرزمین کرده است و نزدیک به 500 شهید در مقیاس جمعیتی شهرستان در هیچ کجای کشور نمونه ندارد.

او با بیان اینکه هفته قوه قضاییه فرصتی است تا دستاوردهای عالی دستگاه قضا اعلام شود و در همین زمینه باید گفت که در دوره تحول با فساد در تمامی زوایا و جناح ها و جریانات به صورت جدی برخورد شد، افزود: در این دوره بیش از سه میلیارد و 400 میلیون دلار از ارزهای صادراتی معادل 85 هزار میلیارد تومان از وجوه دولت در سال 99 از مفسدین به خزانه دولت برگردانده شد و این یعنی یک پنجم بودجه عمومی کشور.

به گفته جلالی همچنین اعاده بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی ملی، منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز تصرف شده به بیت المال از دیگر مواردی بود که انجام شده است.

او همچنین از برخورد با مودیانی که قصد فرار از مالیات داشتند گفت و تصریح کرد: در سال 99 بیش از 30 هزار میلیارد تومان مالیات از مودیان مالیاتی که فرار کرده بودند برگردانده شد و این مبلغ معادل 28 میلیون بشکه نفت است.

جلالی در ادامه به بازگرداندن نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان ذخایر بانکی که در اختیار بدهکاران کلان بانکی قرار داشت و از استرداد آن امتناع می کردند، اشاره کرد.

او سپس از برگشت بدهی های مردم از صندوق های مالی خبر داد و گفت: مبلغ 237 هزار میلیارد تومان از بدهی های مردم از صندوق هایی که قارچ گونه بدون هیچ نظارتی همانند (تعاونی ثامن الحجج و فرشتگان) رشد کرده و اموال مردم را به یغما برده بودند، به حساب مردم برگشت داده شد.

این مقام مسئول در دستگاه قضا به اقدامات دستگاه قضا در خصوص حمایت از تولید پرداخت و بیان کرد: در دوره تحول بیش از هزار کارخانه در سال 98 که در رهن بانک ها بودند آزاد و با پیگیری های «حجت الاسلام رئیسی» از اخراج کارگران در این کارخانه ها جلوگیری به عمل آمد.

مطابق سخنان جلالی جلوگیری از تعطیلی 819 واحد صنعتی در این شرایط جنگ اقتصادی یعنی ایجاد 27 هزار شغل و ممانعت از فروپاشی 27 هزار خانواده که در دوره تحول و در کمتر از 18 ماه این اقدامات انجام شد.

او همین طور از رفع تعهد ناشی از صادرات به مبلغ 14 میلیارد و 500 میلیون یورو گفت و بیان کرد که این یوروها برای واردات گرفته شده و به جاهای دیگر برده شده بود.

معاون پژوهشگاه قوه قضایی در ادامه ضمن بیان اینکه انتخاب «آیت الله رئیسی» به عنوان رئیس جمهوری منجر به تحول ویژه ای در کشور خواهد شد، عنوان کرد: در دوره تحول رئیس دستگاه قضا نگاه ویژه ای به مناطق کردنشین به ویژه کردستان داشتند که در این زمینه می توان به انتصاب نیروهای نخبه کرد در عالی ترین مناصب دستگاه قضا همانند استفاده از حجت الله عبدالملکی به عنوان دستیار ویژه اقتصادی، رضا خشنودی به عنوان معاون دادستان کل کشور در حقوق عامه و سجاد جلالی به عنوان معاون پژوهشگاه قوه قضاییه، اشاره کرد.

سجاد جلالی در ادامه آزادسازی تعدادی از محکومان امنیتی کرد را از دیگر اقدامات برجسته در دوره تحول دستگاه قضا دانست و گفت: بیش از یک سوم محکومان امنیتی که در نیمه شعبان مورد عفو رهبری قرار گرفتند از میان محکومان امنیتی کُرد بودند. بیش از یک سوم عدد قابل توجهی است و محکومان امنیتی کمتر در طول ادوار مورد عفو قرار می گرفتند.

به گفته او در طول ادوار که محکومان امنیتی مورد عفو قرار می گرفتند به این میزان این بخشش ها برای مناطق کردنشین نبود اما در دوره تحول پیشنهاد این عفو از طرف رئیس قوه قضاییه به مقام معظم رهبری داده شد و مورد پذیرش قرار گرفت.

کد خبر 12320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha