آمریکا مانعی بر سر استقلال طلبی کردهای عراق است

سرویس جهان- یوهان فرانزن معتقد است کردهای عراق بیش از هر زمان دیگری از رویای داشتن کیان مستقل دور شده اند و آمریکا مانعی برای تحقق آن است.

به گزارش کردپرس، یوهان فرانزن، استاد تاریخ در دانشگاه آنگلیای انگلیس در مقاله ای به بررسی دوره های مختلف مبارزات کردهای عراق پرداخته که بیشتر این مبارزات، به نوشته او، حول محور استقلال بوده است.

او در این مقاله که در مجله اکسترا هیستوری منتشر شده، با اشاره به تاسیس اقلیم کردستان عراق، این مسئله را زمینه ساز تلاش مجدد کردهای این کشور برای ایجاد یک کیان مستقل عنوان کرده است که به گفته او، سرانجامی نداشته است.

دکتر فرانزن ترکیه را مخالف سرسخت ایده ایجاد کیان مستقل توسط کردهای عراق معرفی کرده است که به هر قیمتی مانع از تحقق این امر خواهد شد.

استاد دانشگاه آنگلیای شرقی معتقد است آمریکا که کردهای عراق آن را متحد خود می دانند حامی ایده استقلال نیست و اتفاقات تاریخی، بویژه در چند سال اخیر نشان داده است دولت آمریکا از این مسئله حمایت نمیکند.

این مورخ در پایان اشاره کرده است که با توجه به تحولات چند سال اخیر و وضعیت منطقه، کردهای عراق بیش ا تحقق استقلال دور هستند.

کد خبر 12281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha