‍ ‍ شورای شهر یکی از مهمترین ارکان تصمیم سازی است/ محمدفاروق یوسفی *

سرویس کرمانشاه _ "شوراها هم می توانند اعتمادسازی نمایند و یا اینکه به نارضایتی بیشتر دامن بزنند ..."

خبرگزاری کردپرس _ شورای مطالبه گر، به دغدغه های مردم واقف است و صدای رسای آنان در بیان حقایق خواهد بود. شورایی که تنها شورای شهرداری نخواهد بود و مجموعه تصمیم سازان را در دستگاههای مختلف شهرستان مورد رصد قرار داده و آنها را در راستای رسالت محوله و پویایی بیشتر یاری می رساند.
پارلمان محلی که با اعتماد مردمی می تواند دیدگاه مردمی را در اصلاح رویه های کارکردی به کرسی نشاند و با رایزنی با کانال های تاثیرگذار علاوه بر جذب اعتبار به سامان بخشی امور یاری رساند.
شورایی که تنها به کلی گویی و شعارگرایی بسنده ننموده واین نیز ممکن ومیسور نمی گردد مگر آنکه افراد عملگرا وارد عرصه ومیدان شوند.
خوشبختانه در جمع نامزدها گزینه هایی یافت می شوند که می توانند این شخیصه را داشته باشدو مردم بتوانند بدانها اتکا نمایند.
بدیهی است، سابقه ی افراد بیانگر توانمندی آنهاست، عزیزانی که تاکنون مشکلات شهر وشهرستان را رصد ننموده ویا در مقابل کاستی ها موضعکیری ننموده و سکوت پیشه نموده اند ویا در فعالیت های عام المنفعه پیشقدم نشده واز خود هزینه ننمودند، نمی توانند در این عرصه موفق ظاهر شوند.
شورای شهر سکوی پرتاب افراد به سعادت و خوشبختی نیست، شورای شهر خادمینی می طلبد که آستین ها را بالا ببرد وهرآنچه در چنته دارد رو کند. ..
دریک جامعه آرمانی که قیدوبندهای قبیله ای و... در آن حاکم نباشد، افراد توانمندی را بر می گزینند قطعا" اگر فردی در هیچ عرصه ای ورود ننموده و یا کارنامه ای جهت ارائه ندارند، شانسی برای ورود نخواهند داشت.
شوراهای ضعیف و ناتوان در ادواری خاص مزید برعلت گردید تا آگاهانه انتخاب نمائیم و ظلمی مضاعف را بر خود وجامعه تحمیل ننمائیم.
در هر دوره ممکن است فردی ازجنبه ترحمی وارد شورای شهر شوند و به دلیل بعضی کاستی ها نه تنها موفق عمل ننماید بلکه نقشی بازدارنده ایفا نمایند ....
ایام انتخابات به هرحال کمتراز یک هفته به اتمام می رسد اما آنچه طی سالهای آتی باقی می ماند، همین اثر گذاری تک تک ما در انتخاب اصلح است.

* فعال فرهنگی- اجتماعی

کد خبر 11654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha