سامانه سردسیری و سد بیستون دو مطالبه مهم کرمانشاه است

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه اجرای سامانه سردسیری، سد بیستون و ادامه طرح گرمسیری را مطالبات مهم کرمانشاه در حوزه آب معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت آب استان که با حضور رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزهای غربی شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد؛ اظهار داشت: در ساختار جدید وزارت نیرو به منظور مدیریت مناسب منابع آب و چالش های این بخش، برای حوضه های آبریز یک مدیریت واحد قرار داده اند که به تقسیم عادلانه آب بسیار کمک می‌کند.

وی افزود: روز گذشته در ستاد بحران استان به بررسی جدی موضوع خشکسالی و اثرات آن در حوزه آب شرب و کشاورزی پرداخته شد و ما وظیفه داریم به هر شکل ممکن آب شرب مردم در شهرها و روستاها را تامین کنیم و برای اینکار برنامه ریزی لازم را انجام داده ایم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سال جاری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها است در ادامه عنوان کرد: آب یکی از زیرساخت های لازم برای پشتیبانی از تولید است و با توجه به وضعیت خشکسالی، انتظار داریم تجدید نظرهایی در تخصیص های آب به خصوص در حوزه صنعت و معدن صورت گیرد.

وی ادامه داد: پیرامون تخصیص آب سد بیستون با وزارت نیرو رایزنی های لازم صورت گرفته و توافقات لازم انجام گرفته است.

بازوند خاطرنشان کرد: اگر مشکل تخصیص آب سد بیستون حل نشود در ۵ تا۱۰ سال آینده بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزار کارگر به علت کمبود آب و تعطیلی صنایع، بیکار می شوند.

مدیر ارشد استان در طرح بزرگ گرمسیری گفت: مشکلات اجرایی این طرح تا سرپل ذهاب و بازی دراز حل شده و ولی برای ادامه این پروژه تا نفت شهر نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

وی سامانه سردسیری را دیگر طرح مهم و محوری استان معرفی کرد که ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های دیم کرمانشاه را آبی می کند و یک تحول جدی در حوزه کشاورزی استان رخ می دهد.

بازوند ادامه داد: دکتر اردکانیان دستور مطالعه سامانه سردسیری را داده اند و اجرای آن یکی از مطالبات جدی کرمانشاه است.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جابجایی معاون عمرانی استانداری اشاره کرد و گفت: مهندس سالاری ۲۸ اردیبهشت ماه استعفای خود را کتبا اعلام کرد و من از ایشان درخواست کردم تا معرفی معاون جدید به فعالیت خویش ادامه دهند که بزرگوارانه تا امروز ادامه فعالیت دادند.

وی در مورد معاون جدید عمرانی استانداری کرمانشاه گفت افزود: مهندس فخری در استان کرمانشاه نیاز به معارفه ندارد و همه با توانمندی های ایشان آشنا هستند و یکی از مدیران بسیار باتجربه در حوزه شهرداری‌ها است که چند سال اخیر هم معاون عمرانی استان سمنان بوده اند.

کد خبر 10909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha