بغداد خواهان تقویت همکاری با تهران در زمینه‌های مختلف است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه عراق از تمایل کشورش برای تقویت همکاری با ایران در زمینه های مختلف خبر داده و بر لزوم گفت و گوی کشورهای منطقه درباره بحران های آن و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، وزارت امور خارجه عراق شامگاه یک شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که محمدعلی حکیم، وزیر خارجه این کشور در شهر بغداد از محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده جایی که روابط میان دو کشور را با یکدیگر مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، گفت و گوهای وزرای خارجه عراق و ایران با هدف آماده سازی برای سفر امروز حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد در چارچوب تمایل برای ادامه ارتباط در سطح بالا و رایزنی در رابطه با چگونگی تعامل با مسائل مختلف و چالش های منطقه در راستای کمک به تحقق امنیت و ثبات در آن انجام شده است.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود همچنین آورده که حکیم ضمن اعلام این که بغداد خواهان تقویت همکاری با تهران در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی است، بار دیگر مبانی اصلی و مشخص موضع کشورش در قبال بحران های منطقه مبتنی بر اهمیت ایجاد فضای لازم برای راه حل های سیاسی و همچنین گفت و گوی میان اطراف دارای اختلاف و عدم دخالت در امور داخلی کشورها را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 106983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha