پیروزی نامزد CHP در آنکارا قطعی است

سرویس ترکیه - کمال اوزکراز، رئیس شرکت نظرسنجی اوراسیای ترکیه در اظهاراتی گفت: پیروزی منصور یاواش، نامزد ائتلاف ملت در برابر مهمت اوزهاسکی، نامزد ائتلاف جمهور در آنکارا قطعی است. اختلاف آراء در آنکارا بیش از 10 درصد است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه بیرگون، کمال اوزکراز، رئیس شرکت نظرسنجی اوراسیای ترکیه در اظهاراتی با اشاره به وضعیت انتخابات شهرداری های 2019 در ترکیه از حوزه انتخاباتی آنکارا گفت: پیروزی منصور یاواش، نامزد ائتلاف ملت [حزب جمهوری خواه خلق ترکیه – حزب خوب] در برابر مهمت اوزهاسکی، نامزد ائتلاف جمهور [حزب عدالت و توسعه – حزب حرکت ملی ترکیه] در آنکارا را همه شرکت های نظرسنجی پیش بینی می کنند. برای پیروزی اوزهاسکی در این انتخابات یک شرایط بسیار فوق العاده و غیرطبیعی لازم است. اختلاف آراء در آنکارا بیش از 10 درصد است. احتمال رسیدن اوزهاسکی به رأی منصور یاواش ممکن نیست. حزب عدالت و توسعه در تعیین نامزد در آنکارا اشتباه کرده است. در حالی که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه بهترین انتخابات را برای آنکارا داشت. در این رویداد تأثیر بحران اقتصادی را هم نباید دست کم گرفت.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که عنوان کرده بود "دیگر به نظرسنجی ها اعتمادی ندارم"، گفت: پیشتر شرکت های نظرسنجی برای تحت تأثیر قرار دادن بخشی از جامعه حرکت می کردند. ولی تصور نمی کنم که این موضوع تأثیر گذار بوده باشد. تا کنون هیچ شرکت نظرسنجی با بالا نشان دادن آراء نامزدی که احتمال پیروزی آن وجود نداشت، موجب پیروزی آن نامزد نشده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 106251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha