کُردهای سوریه به خاطر منافع خود جنگیدند

سرویس جهان- اندیشکده نشنال اینترست آمریکا معتقد است کردهای سوریه به خاطر منافع خود با داعش مبارزه کردند و آمریکا نباید به خاطر آنها خروج از سوریه با به تعویق بیاندازد.

به گزارش کردپرس، برخی مقامات آمریکا از این که رییس جمهور این کشور با خروج از سوریه کردها را رها کرده و آنها را در برابر تهدید ترکیه تنها می گذارد انتقاد کرده و حتی برخی از آنها استعفا داده اند. کردها و آمریکا در چهار سال گذشته متحد یکدیگر در جنگ با داعش بودند و کردها در این جنگ توانستند با تسلط بر 25 درصد خاک سوریه اداره خودگردان کردی تشکیل داده و اکنون خواستار ایجاد منطقه خودمختار شده اند.

اندیشکده نشنال اینترست آمریکا در مقاله ای منتقدان خروج آمریکا از سوریه را به زیر پا گذاشتن منافع آمریکا به خاطر حمایت از کردها متهم کرده و معتقد است نیروهای آمریکا به وظیفه اصلی خود که مبارزه با داعش بوده عمل کرده و اکنون نفعی در ماندن آنها در سوریه وجود ندارد.

این اندیشکده در مقاله خود مدعی شده است که کردها سوریه به خاطر منافع خودشان مبارزه کرده اند و نه آمریکا. بنابراین، آمریکا هیچ الزامی برای حمایت از کردها نمی بیند.

به عقیده این اندیشکده، از آنجایی که تهدید علیه کردهای سوریه همچنان ادامه خواهد داشت باید حفاظت از آنها به صورت دائم باشد. اما این مسئله به نفع آمریکا نیست و این کشور باید به فکر تامین منافع خود باشد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 105121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha