تأکید کاظمی بر بازداشت فرمانده بازداشت شده حشد شعبی تا پایان تحقیقات

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مصطفی کاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با انتشار بیانیه ای رسمی تأکید کرد که فرمانده بلندپایه حشد شعبی که صبح امروز چهارشنبه بازداشت شد تا پایان تحقیقات در اختیار ستاد عملیات مشترک این کشور خواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از منابع خبری عراقی، مصطفی کاظمی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ویژه عراقی به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق حکم قضایی بازداشت یک متهم مشمول ماده 4 قانون ضد تروریسم براساس شکایت های اقامه شده علیه وی را اجرا کردند.

کاظمی افزود: یک کمیته تحقیق متشکل از فرماندهی عملیات مشترک، دستگاه اطلاعاتی وزارت کشور، دستگاه اطلاعات نظامی، دستگاه امنیت ملی و نهاد امنیتی حشد شعبی برای تحقیق درباره اتهامات نسبت داده شده به نامبرده تشکیل شد و نامبرده در حال حاضر و تا زمان پایان تحقیقات در بازداشت فرماندهی عملیات مشترک خواهد بود.

نخست وزیر عراق در بیانیه اش تأکید کرده است: حضور مسلحانه برخی گروه های مسلح نقض خطرناک قانون اساسی و سایر قوانین جاری کشور است و تحقیقات فوری برای بررسی این اقدامات آغاز شده است.

مصطفی کاظمی همچنین خاطرنشان کرد: حفظ امنیت کشور و به خطر نینداختن امنیت ملت عراق در این مرحله از تاریخ، مسئولیتی است که بر دوش دولت، نیروهای امنیتی و نظامی و احزاب، نیروها و جریانات سیاسی گذاشته شده است. به همین دلیل از همگان می خواهیم منافع کشور را در صدر اولویت هایشان قرار دهند.

کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز چهارشنبه از بازداشت قاسم مصلح فرمانده ستاد عملیات حشد شعبی در استان انبار خبر داد و اعلام کرد: تحقیقات از وی درباره اتهامات نسبت داده شده به وی براساس قوانین و توسط یک کمیته ویژه در جریان است.

کد خبر 10460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha