تأکید اقلیم کردستان و فرانسه بر ضروروت وارد کردن ضربه کاری به داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نایب رئیس اقلیم کردستان و هیأت پارلمانی نظامی فرانسه اعلام کردند انجام عملیات مشترک بین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق با حمایت ائتلاف بین المللی با هدف ریشه کن کردن نهایی داعش در این کشور و منطقه و همچنین تقویت امنیت مرزها با هدف جلوگیری از تحرکات تروریست ها، ضروری است.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "جعفر شیخ مصطفی" در اربیل از "فرانسواز دوماس" رئیس کمیسیون دفاع ملی و نظامی در پارلمان فرانسه و دو عضو پارلمان این کشور به همراه "پرونو اوبیرت" سفیر فرانسه در بغداد و "اولیویه دیکوتینی" سرکنسول فرانسه در اربیل، استقبال کرد.

براساس بیانیه دفتر ریاست اقلیم کردستان، طرفین در این دیدار درباره آخرین تحولات امنیتی و ارزیابی وضعیت نظامی نیروهای پیشمرگ و هماهنگی برای انجام عملیات مشترک علیه داعش و اقدامات عملی برای اصلاحات در وزارت پیشمرگ و شمار دیگری از مسائل مورد اهتمام طرفین، گفتگو و تبادل نظر کردند.

شیخ جعفر در این دیدار، از نقش نیروهای فرانسه در ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و منطقه، به ویژه همکاری نظامی و آموزش نیروهای پیشمرگ و همچنین تأثیر آنها در انجام اصلاحات در وزارت پیشمرگ و تلاش برای پر کردن خلأهای امنیتی در مناطق مورد مناقشه که داعش از آنها برای طراحی و انجام حملات بهره برداری می کند تقدیر کرد.

هیأت فرانسوی نیز در این دیدار بر ادامه مذاکرات و حمایت و هماهنگی با نیروهای پیشمرگ تأکید کرد.

طرفین در این دیدار، همچنین بر ضرورت انجام عملیات مشترک توسط نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق با پشتیبانی ائتلاف بین المللی برای ریشه کنی تروریسم در عراق و منطقه و همچنین تقویت امنیت مرزها با هدف جلوگیری از فعالیت تروریست های داعش تأکید کردند.

کد خبر 10398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha