مسیر و کریدور گردشگری غرب ایران باید شکل بگیرد

سرویس کرمانشاه - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، بر لزوم شکل گیری مسیر و کریدور گردشگری غرب کشور و تکمیل آن با پازل کرمانشاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، امید قادری در دیدار با مجموعه معاونت گردشگری استان، برنامه های گردشگری اداره کل را مورد بررسی و واکاوی قرار داد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت حوزه گردشگری برای توسعه استان، گفت: بیشترین انتظارات از ما در این حوزه است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: استان کرمانشاه پتانسیل های کم نظیری در حوزه گردشگری دارد که باید در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای بهبود شرایط استان و توسعه آن در دستور کار قرار گیرد.

قادری با تاکید بر اینکه در کوتاه مدت باید برای ستاد خدمات سفر های نوروزی برنامه ریزی مناسبی شکل بگیرد، تصریح کرد: در میان مدت باید یک تعریف مشخص از گردشگری غرب تعریف شود و با پازل کرمانشاه یک کریدور گردشگری منطقه ای شکل بگیرد.

وی افزود: باید ظرفیتی را تعریف کرد که گردشگر بتواند چند روز در استان اقامت داشته باشد.

قادری اظهار داشت: مسیر های گردشگری استان به درستی تعریف شوند و با انجام طرح های خلاقانه و مبتکرانه شرایطی را فراهم نمود که یک گردشگر مدت اقامت بیشتری در استان داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در مسیر گردشگری ما فقط یک دستگاه هماهنگ کننده هستیم، گفت: سایر دستگاه ها باید برای توسعه این مقوله به ما کمک کنند.

وی در خصوص توسعه گردشگری سلامت نیز بیان داشت: گردشگری سلامت از کانال دولت نمی گذرد، باید به سمت بخش خصوصی در حوزه سلامت حرکت کنیم و نیازهای پزشکی بازار هدف به درستی شناسایی شوند.

کد خبر 103872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha