سفر 3 روزه هوال ابوبکر به کردستان برای توسعه روابط

سرویس کردستان - استاندار سلیمانیه به منظور دیدار با مقامات استان کردستان، شرکت در همایش اقتصادی بانه و حضور در افتتاح چند پروژە گردشگری استان، روز گذشته یک شنبه به کردستان آمد.

به گزارش کُرد پرس، هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه دیروز یکشنبه دوم خرداد ماه در راس هیئتی اقتصادی وارد استان کردستان شد و در مرز باشماق مریوان مورد استقبال بهمن مرادنیا استاندار کردستان قرار گرفت.

استاندار کردستان پس از استقبال از هوال ابوکر استاندار سلیمانیه و هیئت همراه، در خصوص اهداف این سفر گفت: ارتباط بین کردستان ایران و اقلیم کرستان عراق بسیار نزدیک است و گسترش این ارتباطات برای جمهوری اسلامی ایران و دولت مرکزی عراق از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

بهمن مرادنیا اظهار کرد: در گذشته نیز جلسات و مراوداتی بین کردستان ایران و اقلیم داشته ایم و تفاهم نامه هایی نیز به امضا رسانده ایم که در این سفر پیگیر بندهای این تفاهم نامه ها خواهیم بود.

وی افزود: در بحث بازرگانی و مبادلات تجاری همکاری های بسیاری داشته ایم که در این راستا استاندار سلیمانیه امروز با تیم اقتصادی خود به کردستان سفر کرده اند تا در رابطه با گسترش این برنامه ها و سرمایه گذاری مشترک در پروژه راه آهن سنندج تا مرز باشماق مریوان تصمیم گیری شود.

استاندار کردستان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های سفر هوال ابوبکر به کردستان پرده برداری از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان در پارک جنگلی آبیدر سنندج است و روز سه شنبه نیز در همایش بین المللی که با حضور سرمایه گذاران ایران و اقلیم در بانه برگزار می شود، حضور خواهند یافت.

مرادنیا یادآور شد: با توجه به رسمی شدن مرز سیرانبند بانه و تبدیل مناطق بانه و مریوان به منطقه آزاد اقتصادی در خصوص همکاری مشترک در این مناطق نیز تصمیمات لازم گرفته می شود.

اجازه نمی دهیم مبادلات تجاری و اقتصادی بین اقلیم و کردستان تعطیل شود

استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان نیز بر تلاش برای توسعه مراودات با استان کردستان و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و بین کرد: قرار است در این سفر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه و تفاهم‌نامه‌های مشترک قبلی مورد بررسی قرار گیرد.

هوال ابوبکر گفت: امیدواریم ارتباطات و مراودات اقتصادی بین ۲ کشور و استان‌های کردستان و اقلیم، در زمینه‌های بازرگانی بیشتر شود، همچنانکه اکنون نیز ارتباط خوبی بین ۲ استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: با وجود شیوع کرونا، اجازه ندادیم مبادلات تجاری و اقتصادی بین اقلیم کردستان عراق و ایران تعطیل شود و تلاش می‌کنیم این رویه همچنان ادامه یافته و زندگی و کسب و کار مردم رونق بیشتری بگیرد.

استاندار سلیمانیه افزود: با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های اقتصادی و شغلی گامی موثر در پیشرفت اقتصادی و رفاه مردم است، ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در سراسر جهان، مبادلات بازرگانی در مرزهای این دو استان متوقف نشد بلکه رشد بیشتری نیز یافت و این دستاورد بزرگی برای هر دو طرف است.

گفتنی است هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به همراه هیاتی از سرمایه گذاران این کشور قرار است چندین برنامه و نشست تخصصی در سفر ۲ روز خود به استان کردستان داشته باشند.

کد خبر 10273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha