قدرت های استعماری در نقض حقوق کردها دست دارند

سرویس جهان- روزنامه مورنینگ استار کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه را در عدم رعایت حقوق کردها در عراق و سوریه همدست دانسته و معتقد است دولت های محلی نیز بخشی از دخالت خارجی وفشار دولت های استعماری هستند.

به گزارش کردپرس، هیئت تحریریه روزنامه مورنینگ استار انگلیس، تقابلات و درگیری های کنونی در اقلیم کردستان و مناطق شمال شرق سوریه را نشانه دخالت برخی کشورهای استعماری مانند انگلیس،فرانسه و آمریکا در این دو منطقه دانسته است.

این روزنامه متعلق به چپ ها در انگلیس، معتقد است دخالت این سه کشور در مناطق کردنشین عراق و سوریه با هدف های استعمارگرانه صورت می گیرد و به خاطر حمایت از حقوق کردها در این دو کشور نیست.

مورنینگ استار دولت های سیاسی محلی مانند اقلیم کردستان را عامل تامین حضور این کشورهای استعماری در این مناطق دانسته که به منظور تامین منافع دو طرف صورت می گیرد و در آن نشانه ای برای تامین حقوق کردهای عادی دیده نمی شود.

این روزنامه نفت را یکی از عوامل وسوسه انگیز برای حضور سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه در شمال شرق سوریه و اقلیم کردستان عراق عنوان کرده است که این مسئله در اقلیم کردستان نمود بیشتر دارد.

مورنینگ استار دو حزب حاکم دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی در اقلیم کردستان را به تامین منافع «کشورهای استعماری» متهم کرده و معتقد است مردم عادی کرد نصیبی از ثروت های طبیعی این منطقه ندارند.

کد خبر 10045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha