کرونا؛ توفیق اجباری برای شروع کسب و کارهای اینترنتی / گفتگو با آسو صالحی مشاور کسب  و کارهای اینترنتی

سرویس کرمانشاه _ در یک سال اخیر به واسطه اپیدمی ویروس کرونا کسانی که کسب وکار خود را بروزسانی نکرده و به شیوه سنتی کار می کردند. آسیب های مالی جدی دیدند . اما در تقابل این ویروس فضای برای استفاده از کسب وکارهای اینترنتی بیشتر کرد و سکوی پرتابی شد برای ادمین پیچ های میلیونی که میانگین سنی کمتر از ۲۴ سال است. گفتگوی خبرنگار کردپرس با آسو صالحی مشاور کسب کار های اینترنتی را در ادامه می خوانید:

تقریبا اولین کسب و کارهای اینترنتی درسال ۱۹۹۵میلادی با خورده فروشی شروع به فعالیت کردند و در سال ۲۰۰۷ میلادی با رونق استفاده از تلفن های همراه هوشمند و ایجاد تحول در اطلاعت و زندگی افراد این مسئله خیلی جدی تر مورد توجه قرار گرفت. به طوریکه امروز ما فروشگاه اینترنتی ارائه خدمات آنلاین و … داریم. در یک سال اخیر به واسطه اپیدمی ویروس کرونا کسانی که کسب و کار خود را بروزسانی نکرده و به شیوه سنتی کار می کردند. آسیب های مالی جدی دیدند. اما در تقابل این ویروس فضای برای استفاده از کسب و کارهای اینترنتی بیشتر کرد و سکوی پرتابی شد برای ادمین پیچ های میلیونی که میانگین سنی کمتر از ۲۴ سال است.

آسو صالحی مشاور کسب کارهای اینترنتی در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: کسب و کار اینترنتی محدودیت مکان، زمان، سن، جنسیت، مدرک تحصیلی و سابقه کار ندارد. یک فروشگاه اینترنتی که درگاه پرداخت داشته باشد. در واقع ۲۴ ساعته فعال است و هر زمانی از شبانه روز می تواند فروش داشته باشد.
وی ادامه‌ داد: بر اساس آمار ها اینستاگرام در ایران بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال دارد. کدام فروشگاه این میزان و بستر فعالیت را برای ما فراهم میکند؟ بر اساس آمار‌ها ادمین پیچ های میلیونی میانگین سنی کمتر از ۲۴ سال را دارند.

کسب و کار اینترنتی به ما آزادی عمل می دهد

صالحی ادامه‌داد: کسب و‌ کار اینترنتی به ما آزادی عمل می دهند و ما می‌توانیم‌ در کنار کار های روزمره در آمد داشته باشیم.‌ اگر ما یک فروشگاه داشته باشیم موظف هستیم آنجا حضور داشته باشیم، برای مثال در کرمانشاه بعد از زلزله و سیل حداقل برای چند روز یا چند ماه فروشگاه ها بسته بود، اما در کسب و کار اینترنتی این اتفاق نمی افتد. همچنین همزمان می توانیم کسب و کار های متفاوت داشته باشیم و محدود به داشتن یک کسب و کار نیستیم.

وی با اشاره به رایگان بودن فضای اینستاگرام گفت: برای عموم مردم در دسترس است، کافیست افراد با الگوریتم های آن آشنا باشند و البته فضای سرگرم کننده اینستاگرام مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

این مشاور کسب و کار اینترنتی به آسیب مالی که ویروس کرونا به کسب و کارهای سنتی زد اشاره کرد‌ و گفت: کرونا توفیق اجباری برای شروع کسب و کار آنلاین شد. این روزها فروشگاه های زیادی می‌بینیم که روی کرکره های بسته شان آیدی پیج اینستاگرامشان را زده اند، که می توانست پیش تر اتفاق بیافتد.

صالحی تاکید کرد: ویروس کرونا بر خلاف آسیب زیادی که به کسب و کارهای سنتی زد، فرصت مناسبی را فراهم کرد تا خیلی از افراد کسب و کار آنلاین خود را شروع کنند که خوشبختانه پیشرفت چشمگیری داشته اند.

قرار نیست همه چیز عالی باشد

آسو صالحی با اشاره به بهانه و ترس های پیش از شروع یک کار گفت: قرار نیست همه چیز عالی باشد. تنها کافیست به خود ایمان داشته باشید و مسیر مورد علاقه تان در ذهن تداعی کنید و سپس نقشه راه خود را مشخص کنید.
این مشاور اینستاگرام مارکتینگ افزود: تنها کافیست علاقمند به این مسیر باشیم، با پشتکار میتوانیم مهارت و توانایی لازم را پیدا کنیم.

صالحی ادامه داد: مهم ترین تجهیزات برای شروع خود شخص است که باید شروع کند. اولین فیلم، اولین پست، اولین عکس و اولین های ما عالی نیستند و اما اگر شروع نکنیم هرگز بهتر نخواهد شد.

این مشاور کسب و کار اینترنتی گفت: برای آسو صالحی همه چیز از یک اتاق دوازده متری در شهرستان مرزی جوانرود و یک گوشی سه چهار میلیونی شروع شد.

وی ادامه داد: حدود هفت سال پیش بر اساس علاقه وبلاگ نویسی را شروع کردم و به مرور در بستر هایی مثل وبسایت و فیس بوک ادامه دادم. به طور جدی حدود دوسال است در اینستاگرام تولید محتوا می کنم‌. و امروز اولین دفتر مشاوره و آموزش کسب و کار اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) در مرکز استان ‌همراه یک تیم ده نفره هستیم و خرسندیم در سال اخیر ۲هزار کار آموز آنلاین داشتیم و از این طریق به طور مستقیم به ۲ هزار خانواده کمک کردیم تا کسب و کار خود را شروع کنند و رونق دهند.

کرمانشاه پر از استعداد و ظرفیت است

صالحی با اشاره اواخر دهه هشتاد و موفقت رستگار رحمانی در کسب رتبه اول رشته تجربی ، زبان انگلیسی و رتبه۴۴ هنر، گفت: خیلی از موفقیت های کنکور‌ مخصوصا در جوانرود بعد از همین رکورد آقای رحمانی شروع شد، خیلی از ما انگیزه گرفتیم. که ما می‌توانیم رستگار رحمانی بعدی باشیم.

وی ادمه داد: نه تنها در کنکور بلکه زمینه های مختلف ما می توانیم موفق باشیم. منطقه و طبیعت ما نخبه پرور است، ما ثابت کردیم در هنر، موسیقی، آشپزی، صنایع دستی‌‌، علم‌ و تکنولوژی حرف برای گفتن داریم‌‌ و هر کدام‌ از فعالین این‌ حوزه ها می توانند در سطح کشوری بدرخشند.

آسو صالحی درخصوص وضعیت کرمانشاه در مورد کسب و کار های آنلاین گفت: متاسفانه علیرغم ظرفیتی که در حوزه های مختلف داریم اما هنوز به اندازه کافی دیدگاه درست در مورد کسب وکار آنلاین در استان ما وجود ندارد.‌

وی افزود: متاسفانه گاهی قرارداد ها و انتظاراتی که از ما دارند غیر منطقی است. کرمانشاه هنوز از جایگاه منطقی در مورد کسب و کار اینترنتی فاصله دارد.

صالحی در پایان تاکید کرد: مرز نشینی محدودیت نیست و با توجه به اینکه ما در استان با مشکل بیکاری مواجه هستیم، کسب و کار اینترنتی یکی ازگزینه های مناسب تر ما برای عبور از این شرایط است. ما می توانیم با کمک این بستر و‌ استعدادها مسیر روشنی را فراهم کنیم.‌ تا همین‌ چند سال پیش فکر می کردیم بخش مهمی از کارهایمان و زندگیمان به همین تلفن های هوشمند گره بخورد؟ اما حالا نه تنها سخت وابسته شده ایم و برای روزمره هایمان به آن احتیاج داریم، بلکه می تواند وسیله کسب درآمد ما هم باشد، ابزار اساسی تحصیلمان شود‌.
در روز چند ساعت به همین تلفن ها خیره می شویم؟
چند بار نرم افزار های مختلفمان را چک می کنیم؟
درواقع هر روز جهانی را بین دستانمان نگه می‌داریم…

کد خبر 9988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha