انتخابات شورای شهر ایلام الکترونیکی برگزار می شود

سرویس ایلام - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام به خبرنگاران گفت: انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر ایلام در بیش از ۱۰۰ شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما انتخابات ریاست جمهوری همچنان در تمامی شعب استان به شیوه سنتی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سیدصادق موسوی خاطرنشان کرد: کاربران مرتبط بر اساس زمانبندی تعریف شده در حال آموزش برای کار با دستگاه‌های اخذ رای الکترونیکی هستند و در ان، دیگر از تعرفه‌های اخذ رای مرسوم استفاده نمی‌شود و علاوه بر این سرعت رای گیری و شمارش آرا افزایش چشمگیری می‌یابد.

وی در خصوص آخرین وضعیت تایید صلاحیت‌های داوطلبان شوراهای اسلامی شهر نیز توضیح داد: تاکنون از مجموع ۷۳ نفر رد صلاحیت شده در مرحله قبل ۴۲ نفر تایید صلاحیت شده‌اند و صلاحیت ۳۱ نفر نیز رد شده که به آنها ابلاغ شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام افزود: افراد رد صلاحیت شده می توانند به مدت پنج روز از زمان ابلاغ رد صلاحیت خود به هیات نظارت مرکزی کشور شکایت کنند و این هیات نیز به مدت پنج روز صلاحیت این افراد را مجدد بررسی می‌کند.

موسوی در خصوص تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی روستا نیز اعلام کرد: ۹۸ درصد این افراد توسط هیات‌های اجرایی بخش‌های محل سکونت خود تایید شده‌اند و ادامه فرایند تایید صلاحیت آنها توسط هیات‌های نظارت بخش‌ها تا یک خردادماه ادامه دارد.

او گفت: زمان بندی تبلیغات شورای اسلامی شهر و روستا به مدت یک هفته و انتخابات ریاست جمهوری نیز ۲۰ روز است و تمامی تبلیغات تا یک روز قبل از شروع رای گیری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 9865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha