راه اندازی طرح های نوغان داری و پرورش کرم ابریشم در سیروان

سرویس ایلام - کمیته امداد امام خمینی«ره» شهرستان سیروان ایلام در راستای سیاستهای حوزه اشتغال اداره کل امداد استان ایلام و تنوع بخشی در ایجاد طرحهای اشتغال مددجویان از ابتدای امسال اقدام به راه اندازی طرح های نوغان داری و پرورش کرم ابریشم کرده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رییس کمیته امداد سیروان اظهار داشت : در راستای اجرای برنامه های حمایتی و توانمندسازی در این نهاد برای مستعدین اشتغال وبه منظور فراهم آوردن زمینه خوداتکایی جامعه هدف و همچنین تنوع در اجرای طرح های اشتغال،در اواخر سال گذشته تعداد 10 طرح اشتغال زایی نوغان داری در این شهرستان راه اندازی شد که هم اکنون در مرحله تکثیر و پرورش کرم ابریشم قرار گرفته اند.
وی افزود: در همین راستا از ابتدای فروردین سال جاری از طریق تعامل و هم افزایی با شرکت سهامی کرم ابریشم تعداد 30 بسته تخم نوغان تهیه و در اختیار مجریان این طرحهای نوغان داری قرار گرفت.
شیرمحمدی ادامه داد: پرورش کرم ابریشم یک شغل جانبی ومکمل در کنار سایر مشاغل از قبیل برنجکاری ، دامداری و دیگر مشاغل روستایی بوده که نقش مهمی در اقتصاد خانواده های روستایی ایفا میکند.
وی در معرفی این نوع شغل گفت: سرمایه گذاری در نوغانداری در مقایسه با پاره ای از فعالیت های تولیدی کشاورزی کمتر و بازگشت سرمایه نیز سریعتر است و مددجویان متقاضی در این رشته فقط با 45 روزکار پرورشی وخرید تضمینی ، میتوانند از در آمد زایی نسبتا بالایی برخودار شوند.
رئیس کمیته امداد شهرستان تصریح کرد: در ارتباط با همین شغل در سال گذشته با همکاری واحد ترویج جهاد کشاورزی استان نسبت به تهیه 3 هزار و 500 اصله درخت شاه توت اصلاح شده از طریق شهرستان فومن اقدام ودر فصل درختکاری جهت کاشت در اختیار مجریان این طرحها در استان قرار گرفت که بخش عمده انها مربوط به شهرستان سیروان بوده و هم اکنون در مرحله تکثیر و تولید هستند.

کد خبر 9837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha