لایحه کنونی بودجه 2019 عراق به تصویب برسد، به دادگاه فدرال شکایت خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از نمایندگان حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق تهدید کرد که در صورت تصویب لایحه کنونی بودجه عمومی سال آینده این کشور، نزد دادگاه فدرال شکایت خواهند کرد.

به گزارش کردپرس، بیار طاهر، نماینده حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق بعد از ظهر امروز (شنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز اعلام کرد که این حزب و بسیاری دیگر از جریان های سیاسی، نسبت به لایحه کنونی بودجه عمومی این کشور برای سال آینده مالی، اعتراض های زیادی دارند.

طاهر با بیان این که اعتراض های آنها به لایحه کنونی بودجه سال آینده عراق محدود به بخش های مربوط به اقلیم کردستان نمی باشد بلکه مسائل زیادی را در بر می گیرد که نیازمند بازنگری و اصلاح هستند، تاکید کرد که این لایحه در بر گیرنده تخلفات حقوقی و قانونی زیادی است و باید افراد کارشناس و متخصص در زمینه امور مالی و اقتصادی آن را بررسی کنند سپس اصلاحات مناسب و سازگار با وضعیت کنونی عراق را انجام دهند.

این نماینده کُرد پارلمان عراق همچنین خاطر نشان ساخت که در صورت تصویب لایحه کنونی بودجه از سوی پارلمان، تمامی راه های حقوقی و قانونی از جمله شکایت نزد دادگاه فدرال را در پیش می گیرند تا حقوق همه مردم این کشور از جمله ساکنان اقلیم کردستان را محقق سازند.

این در حالی است که دبیرخانه هیئت دولت عراق یک شنبه هفته گذشته از موافقت هیئت با لایحه بودجه عمومی سال 2019 میلادی و ارائه آن به مجلس نمایندگان این کشور خبر داده بود.

کد خبر 89323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha