اربعین فرصتی مناسب برای تحرک اقتصادی استان ایلام است / گدایی آمریکا برای اجرای تحریم

سرویس ایلام- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تقدیر از نقش مردم و مسئولان در برپایی اربعین گفت: اربعین فرصتی مناسب برای تحرک اقتصادی استان است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه، اظهار کرد: اربعین سید و سالار شهیدان بحمدالله برگزار شد و یک بازخورد جهانی داشت، و امسال زائرانی از 60 کشور جهان در این همایش پرشکوه حضور داشتند، این در حالی بود که شرکت‌کنندگان در اربعین سال گذشته از 30 کشور دنیا بودند.

وی با بیان اینکه اربعین بالاترین تجلی وحدت‌آفرینی و استکبارستیزی است، تصریح کرد: دشمنان علی‌رغم تهدیدات موفق نشدند در برگزاری اربعین خللی ایجاد کنند.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه در ایلام تلاش‌های خوبی در این ایام انجام گرفت، تصریح کرد: حضور روحانیون ایلامی و اعزامی در این همایش، کمک‌ها و موکب‌های مردمی و رونق آشپزخانه‌های مردم برای خدمت به زائران، نشاط جوانان و نوجوانان در کمک کردن به زائران، تلاش شبانه‌روزی مسئولان مخصوصا پای کار بودن در مهران و آن شب طوفانی، اشراف امنیتی مسئولان امنیتی و انتظامی در مرز و تسریع در تردد زائران از نقاط قوت و برجسته میزبانی ایلام از زائران عتبات عالیات بود.

کریمی‌تبار گفت: در کنار این نقاط قوت طبیعتاً ضعف‌هایی هم وجود دارد و برخی تصمیمات درست نبود و برخی کنترل‌ها ضرورت نداشت که امیدواریم برای سال آینده اصلاح شود، هرچند برخی نقص‌ها مانند موضوع ارز و دینار مربوط به استان ما نیست و نیاز به توجه ملی دارد.

وی با بیان اینکه معطلی به خاطر کمبود اتوبوس برخی زائران را اذیت کرد که حل این مشکل به تنهایی از عهده مسئولان استان برنمی‌آید ، تصریح کرد: اما تلاش مسئولان استان قابل تقدیر است که مجدانه به حل این مشکلات کمک کردند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه اگر تنها 100 هزار نفر به اتوبوس نیاز داشته باشند، 2500 دستگاه اتوبوس باید حاضر باشد، گفت: خوشبختانه کمک دیگر استان‌ها به کار گرفته شد و مسئولان هم جلسات متعددی برگزار کردند و مشکل برطرف شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: در اربعین بیش از 20 هیئت کشوری و وزرا به استان آمدند که فرصت و برکت بود چون برای توسعه استان مخصوصا توسعه‌ی عمرانی قول‌هایی داده‌اند که با عملی شدن آنها استان پیشرفت خواهد رفت و علاوه بر این، اربعین فرصتی مناسب برای تحرک اقتصادی استان است.

کریمی‌تبار مورد کم‌لطفی قرار گرفتن برخی موکب‌ها را از تهدیدات این مقوله عنوان کرد و گفت: پیشنهاد من به مسئولان و دلسوزان این است که موکب‌داران به صورت مستمر در کارگروه اربعین حضور یابند و با دید کارشناسی نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها را بررسی و تلاش کنند نقاط ضعف را برای سال آینده برطرف کنند.

آمریکا برای اجرای تحریم‌هایش به گدایی افتاده است

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تاریخی 13 آبان، گفت: برای 13 آبان امسال رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید رجز می‌خواند، اما مطمئنا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اولین باری که تحریم کردند.

کریمی تبار افزود: امام خمینی(ره) از تحریم به عنوان تحفه‌ای آسمانی برای تلاش بیشتر متفکران داخل یاد کرد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی علی‌رغم تحریم‌ها، گام‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف برداشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امروز دیگر دنیا در اختیار آمریکا نیست، و برای اجرای تحریمشان به گدایی افتاده‌اند و نیروهایشان را به کشورهای مختلف می‌فرستند و التماس می‌کنند تا حرف آنها را گوش بدهند و حاکمیت دنیا دارد به هم می‌خورد و از نظر اقتصادی آمریکا نیز ضربه‌پذیر شده و این مجموعه شرایط منجر به سقوط آمریکا خواهد شد.

کد خبر 89282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha